loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هویت شناسی: پیرامون نظریه هویت ملی ایران و بازتاب آن در فرهنگ، تاریخ و سیاست

و انتم الاعلون 7

5 (1)

ناشر آرما

نویسنده موسی نجفی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 276

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «هویت شناسی» مجموعه مقالات، مصاحبه ها و سخنرانی های دکتر موسی نجفی پیرامون نظریه هویت ملی در ایران و بازتاب آن در فرهنگ، تاریخ و سیاست است. این کتاب در انتشارات آرما منتشر شده است.

نویسنده در ابتدای امر به معنای هویت پرداخته و می نویسد:«هویت عبارتست از مجموعه نگرش ها،ویژگی ها و روحیات که یک فرد را از دیگران متمایز می کند.» نجفی که صاحب «نظریه تکوین و تکون هویت ملی ایرانیان» در کرسی های نظریه پردازی است؛ هویت را دارای ذات واحدی دانسته که سایر عوامل در کنار این ذات معنا می شوند.

در ادامه «اسلام»، «زبان فارسی» و «منطقه جغرافیایی ایران» سه عنصر هویتی شمرده شده که در هر دوره ای با توجه به آنچه در سیر تاریخی و بستر زمانی بر ایران رفته، لایه های مختلفی را شکل داده است. نجفی با اشاره به این لایه ها، لایه صفوی شیعی را به سبب تشکیل دولت ملی مستقل ایرانی بعد از نه قرن برجسته تر قلمداد می کند.

واکاوی در مورد بحران های هویتی که ایرانیان در طول تاریخ با آنها روبرو بودند، دلایل پذیرش اسلام از سوی ایرانیان و واکنش نسبت به بحران هویتی غرب و نقد و بررسی نظریه های رقیب از دیگر موارد مطرح شده در کتاب است.

کتاب هویت شناسی: پیرامون نظریه هویت ملی ایران و بازتاب آن در فرهنگ، تاریخ و سیاست، جلد هفتم از و انتم الاعلون است. از مجموعه کتاب های و انتم الاعلون موارد زیر به چاپ رسیده است:
- تاریخ معاصر ایران
- نام‌ها و نهضت‌ها
- مشروطه شناسی
- هویت شناسی
- دوباره در اوج
- غرب شناسی
- تمدن برتر
- افق تمدنی آینده انقلاب اسلامی
- نظریه تمدن جدید اسلام
- فلسفه انقلاب اسلامی و آینده ما
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما