loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بهار رویش (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)

ناشر لیله القدر

نویسنده علی صفائی حائری

تحقیق و تنظیم کتاب موسسه فرهنگی تحقیقاتی لیله القدر

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 190

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 14091 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بهار رویش (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، حاصل چهار سخنرانی استاد علی صفائی حائری (عین.صاد) در ماه مبارک رمضان می باشد:

گفت و گوی اول: «رمضان؛ ریزش ها و محرومیت ها»
بهار رویش عنوانی است برگزیده از بیان خود استاد که برای این مجموعه برگزیده شده؛ مجموعه چهار سخنرانی که اولی آن که در سال 1371 ایراد شده تحت عنوان «رمضان؛ ریزش ها و محرومیت ها» است که از یک طرف بحث بارش و ریزش بی امان بخشش ها و عنایت های رمضان و رزق های وسیع و گستره وجود انسان بر پهن دشت سفره آن است و از طرف دیگر سخن از ظرف واژگون ما و عوامل محرومیت از چنین سفره مزین به غذاها و رزق های گوناگون بدن و فکر و قلب و روح .

گفت و گوی دوم:«مروری بر دعای ورود ماه رمضان از صحیفه سجادیه»
بحث دوم که در آستانه ورود به رمضان ایراد شده مروری است بر دعای ورود ماه رمضان از صحیفه سجادیه امام سجاد که به پیش درآمدی از خود استاد مزین شده و در ادامه به شرح و تبین تک تک فرازهای دعا پرداخته می شود که باید بویید و استشمام کرد و چشید و خود را برای ورود به ضیافت الهی تزکیه و تصفیه و آماده نمود.

گفت وگوی سوم: «رمضان؛ ریزش ها و رویش ها»
گفتگوی سوم عنوان «رمضان؛ ریزش ها و رویش ها» را به خود گرفته و در میانه ماه رمضان طرح شده -اگر چه مانند بحث دوم تاریخ سال آن معلوم نیست- تلنگر و هشداری است به مهمان که در وسط مهمانی میان داری کند و از صاحب خانه تنها دو خواسته را بخواهد؛ اول این که خاک باشد و دوم این که رویشی داشته باشد تا در پایان راه حسرت خاک بودن را بر دل ننشاند و بر لب خویش این چنین زمزمه نکند: یا لَیْتَنی کُنْتُ تُرابا

گفت و گوی چهارم: «مروری کوتاه و فشرده بر دعای وداع امام العارفین از رمضان»
سخنرانی چهارم مروری کوتاه و فشرده و پر نغز بر دعای وداع امام العارفین از رمضان است که در شب 29 رمضان 1365 ایراد شده. این دعا که به تعبیر خود استاد اینقدر طولانی است که جا دارد انسان از اول ماه به آن مشغول شود بخشی از فرازهای آن تلاوت و تبین شده که همین مختصر به حق حاق دعا را به صحنه آورده و حق مطلب را ادا کرده است و دل و روح هر خواننده ای را مرزوق و بهره مند می نماید.

کتاب بهار رویش (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، نوشته استاد علی صفائی حائری (عین.صاد) است و در انتشارات لیله القدر منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما