loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیری در ساحل: بینش و منش حضرت امام خمینی (ره)

5 (1)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

این کتاب بیان و شرح بینش و منش حضرت امام خمینی(ره) از نگاه حضرت آیت الله مصباح یزدی است. حضرت استاد در این نوشتار، ابتدا ضمن بررسی ابعاد شخصیتی امام در چهار بعد علمی، عرفانی ـ اخلاقی، سیاسی ـ اجتماعی، و نیز بعد مدیریت و رهبری؛ ابتکارات آن رهبر بزرگ و مرجع عالیقدر را در مباحث فقه، اصول، فلسفه و عرفان بر می شمارد و با اشاره به ویژگی عبودیت به عنوان جوهره شخصیت وجودی آن عزیز، از پیوند او با کانون بی نهایت عظمت و سرچشمه نور سخن می راند.
مؤلف در ادامه این سیر ژرف نگرانه در ویژگی های والای حضرت امام، آرای تربیتی ایشان را تحلیل و برتری آرای تربیتی امام بر نظر بسیاری دیگر از مصلحان و مربیان جهان را بیان می کند. نقش آن اسلام شناس گران قدر در احیای ابعاد فراموش شده اسلام به ویژه مسایل تربیتی، و بیان علت فراموش شدن آن ها بخش دیگری از این مطالعه را تشکیل می دهد. امام و جلوه بخش مذهب جعفری، امام و کشف هویت متدینان و ... از جمله مباحث این فصل از نوشتار مزبور است.
در فصلی دیگر، استراتژی و راهبرد حضرت امام در دفاع از ارزش ها بیان می شود و ضمن معرفی راهبرد قرآنی به عنوان راهبرد امام امت، به چند نمونه از برخوردهای آن حضرت در دفاع از ارزش ها اشاره می شود. در خاتمه، اهداف و آرمان های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران که همانا اهداف و آرمان های اسلام ناب است، شرح و توضیح داده شده، تشکیل حکومت اسلامی، حمایت از محرومان، حفظ وحدت میان اقشار جامعه و ایجاد همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و مبارزه با طاغوت از جمله این اهداف بر شمرده شده اند.
این کتاب در قطع رقعی، به کوشش حجت الاسلام علی احمدی خواه تدوین و نگارش یافته و به همت مرکز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چاپ و منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما