loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی بنیادین به نسبت اخلاق و فن آوری اطلاعات

ناشر تمدن نوین اسلامی

سخنران سید محمدمهدی میرباقری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 116

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 14677 10003022
5,500 5,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بحث درباره رابطه «اخلاق» و «فن آوری اطلاعات» در ایران سابقه چندانی ندارد، ولی اهمیت این موضوع و مباحثی از این قبیل در دنیای پیچیده امروز، بسیاری از کارشناسان و دست اندرکاران مرتبط را به اندیشه و اقدام در این زمینه، تشویق کرده است که حجت الاسلام میرباقری یکی از نخستین این پژوهشگران است.

این کتاب متن سه گفتار علمی آیت الله میرباقری در جمع کارشناسان ارشد فن آوری اطلاعات است که در گفتار یکم، از «پیوند اخلاق توسعه و فن آوری اطلاعات» سخن گفته است. در این بخش، عمق «اخلاق» در ساحت «توسعه» جست وجو و بیان می شود که مکتب های مادی با تعریفی که از این مفهوم القا می کنند و شبکه جهانی اطلاعات را نیز در همان مسیر به گردش درمی آورند.

در گفتار دوم، ابعاد بیش تری از منزلت اخلاق در فن آوری اطلاعات شکافته می شود تا بتوان آثار تکامل الهی در ساحت فن آوری اطلاعات را بازگو کرد. در این بحث، اشاره می شود که تمایلات مادی بشر، پایگاه اصلی شکل گیری «اخلاق توسعه» بوده که به پیدایش «حق بر توسعه» و «دستور توسعه» انجامیده است. یعنی بشر ابتدا به رفاه همه جانبه در زندگی خود گرایش یافته است، سپس برای تأمین این رفاه، به یک نظام حقوقی روی آورده و سرانجام، سازمان های بین المللی را به استیفای این حقوق مکلّف کرده است.

در گفتار سوم، در فرآیندی عمیق تر، نسبت بین اخلاق و فن آوری اطلاعات در جامعه پردازی و مدیریت آن بررسی می شود تا در این راستا بتوان به صورت هر چه دقیق تر، توسعه جوامع را مطالعه کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما