loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنگ سلام

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده محمدرضا بایرامی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 236

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

«سنگ سلام» روایت سفر چند جوان به روستایی است که هر ساله با مراسم مذهبی سنتی خود، بسیاری را از گوشه­ و کنار کشور به سویش می­ کشد تا نفسی یا شاید دیداری تازه کنند. اما در این مسیر مسائل و مشکلاتی گریبان مسافران داستان را می­ گیرد تا با به­ جا­ آوردن رسم رفاقت و دوستی و خطر کردن برای یک­دیگر، حکمت هایی از زندگی را با خود به ارمغان ببرند.

محمدرضا بایرامی در مقدمه کتابش می نویسد:

"اوخر دهه 70 یا اوایل دهه 80 با تنی چند از دوستان، به قصد سفری زیارتی به سوی طالقان رفتیم. قرارمان این بود که تا شب خودمان را به بالای پناهگاه برسانیم و تا ظهر روز بعد به روستایی که امام زاده ای داشت و در آن تعزیه برگزار می شد به مناسبت 28 صفر. اما روز دوم در پرتگاهی گیر افتادیم و کمی هم سقوط کردیم و زمان را هم از دست دادیم. شب بعد و موقع بازگشت هم فهمیدیم که راهنمای محلی مان، راه را گم کرده است. بهتر از این نمی شد! و این جور بود که در کوه ها سرگردان شدیم، خسته و گرسنه و زخمی...

سال ها بعد، با رضا امیرخانی و جمعی از دوستان نویسنده به سفر بسیار سختی رفتیم در مناطق صعب العبور زیلایی و سیلاب کولیوار و... هدفمان رساندن کتاب بود به روستاهای دور دست..... یکی از روزها در مرز چهار محال بختیاری با کهگیلویه و بویراحمد، از کوه خشن و بکری بالا رفتیم که ناگهان در آن خلوت محض که گویی قبل از ما پای هیچ بشری با آن نرسیده بود، ستون هایی دیدیم همه سنگی و استوار، درست در خط راس و جایی مسلط به اطراف. از راهنمایان محلی پرسیدیم این ها چه هستند، آن ها جایی را نشان دادند در دور دست که دلیل به وجود آمدن ستون ها بود.

و این دو دستمایه ای شد برای سنگ سلام. از سفر زیلایی البته فقط عنوانش را وام گرفتم و از سفر طالقان چیزهای بیشتری را".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما