loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی و نقد تئوری های انقلاب اسلامی ایران - جلد سوم: تئوری تدا اسکاچ پل

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده احمد رهدار

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 14815 10003022
6,000 5,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

طرح نظریه «دولت تحصیلدار» که اسکاچپل آن را پس از پیروزی انقلاب ایران در سال 1982 میلادی در مقالهای با عنوان «دولت تحصیلدار و اسلام شیعه در انقلاب ایران» منتشر کرد، بازگشتی از تمامیت نظریه پیشین وی درباره انقلابها بود. او در نظریه گذشته خود نقش و تأثیر آگاهانه رهبری و ایدئولوژی را در انقلابها مورد انکار قرار داده بود. اما انقلاب اسلامی ایران به وضوح نشان داد که رهبری و ایدئولوژی میتوانند سهمی بزرگ در پیروزی انقلابها داشته باشند؛ تحولی که اسکاچپل را وادار میکند تا اعتراف کند که اگر یک انقلاب در دنیا وجود داشته باشد که عمداً و آگاهانه توسط یک نهضت اجتماعی تودهای «ساخته» شده است تا نظام پیشین را سرنگون سازد، به طور قطع آن انقلاب، انقلاب ایران بر علیه شاه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما