loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فردی بودم مستضعف: یادداشت ها، نامه ها و خاطرات شهید عبدالعلی مرادی

ناشر دفتر نشر معارف

گردآورنده کتاب انجمن فرهنگی هنری شهید بهروز محمدی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 115

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جهادگر شهید حاج عبدالعلی مرادی در اردیبهشت 1343 در شهرستان ایذه متولد شد و درد یتیمی و غم نبودِ پدر، «محمدعلی»، روزگار سختی را برای او رقم زد. او به خاطر مشکلات مالی، نتوانست بیشتر از کلاس سوم راهنمایی درس بخواند. عبدالعلی با شروع جنگ به جبهه رفت و 31 ماه در جبهه های جنوب و غرب حضور داشت.

در جنگ راننده بولدوزر و لودر بود و در ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی خدمت می کرد و بارها از ناحیه دست، پا، کمر و کتف مجروح شد. سرانجام در بیست و ششم اسفند 1363 در عملیات «بدر»، در جزیره مجنون، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

«من فردی بودم مستضعف که در دوران گذشته حتی نمی توانستم به مدرسه بروم. در 9 سالگی پدر خود را از دست دادم. دو برادر دارم که یکی از آن ها دو سال از من بزرگتر است و دیگری کوچکتر. بعد از اینکه پدرم را از دست دادم، با برادر بزرگ ترم مشورت کردم، به او گفتم: «برادر! یا تو به مدرسه برو و من کار کنم یا من به مدرسه میروم و تو کار کن» برادرم گفت: «فکر دیگری دارم» گفتم: «چه فکری؟» گفت: «ما که نصف روز بیشتر به مدرسه نمی رویم، نصف دیگر روز را کار می کنیم» قبول کردم، ولی با آن قد کوچکی که داشتم هر کجا می رفتم کسی به من کار نمی داد، هر روز فقر و تنگدستی ما بیشتر می شد. تا اینکه ...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما