loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پشت پرده مخملین - جلد پنجم: نیکوکاران نابکار (افسانه تجارت خارجی آزاد و تاریخچه ی پنهان سرمایه داری)

ناشر کتاب آمه

نویسنده هاجون چنگ

مترجم خلیل (مهرداد) شهابی | میرمحمود نبوی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 382

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب برنده جوایز «گونار میدال» در سال 2003 و «لئونتیف برای پیشبرد مرزهای تفکر اقتصادی» در سال 2005 شده است.
در سرآغاز کتاب از مترجمان می خوانیم: «این کتاب در مقابل کتاب «جهان مسطح است» توماس فریدمن و آثار مشابه اقتصاددانان نولیبرال نوشته شده که توصیه ها و نسخه های پیشنهادی شان به کشورهای در حال توسعه در اغلب موارد به فاجعه انجامیده است. آنان تاکید دارند که فقط با سرمایه داری بی مهار و تجارت جهانی کاملا آزاد کشورهای توسعه یافته می توانند از تنگدستی رهایی یابند. این کتاب خلاف آن را می گوید.»

هاجون چنگ، در مقام نویسنده در این کتاب نمونه های متعددی از کشورهای صنعتی بزرگ جهان امروز یا صنایع موفق و غول آسای امریکایی، ژاپنی و اروپایی را مثال می آورد که همگی در گذشته های دور و نزدیک، سیاست ها و روش هایی را برای دستیابی به رشد و توسعه اتخاذ کرده اند که هیچ یک باب میل نئولیبرال های امروزی نبوده اند.

نویسنده در نه فصل کتاب خود می کوشد تاریخچه واقعی سرمایه داری و جهانی سازی را روایت کند و با حمله به باورهای نادرست درباره توسعه، مطالب جدیدی را به مخاطب ارایه دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما