loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محفل خردمندان: متن سخنان اساتید دانشگاه و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ماه رمضان 1397 شمسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15059 10003022
9,000 8,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «محفل خردمندان» متن سخنان اساتید دانشگاه ها و بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار ماه رمضان 1397 است.
در فصل اول این کتاب متن سخنرانی جمعی از اساتید همچون آقایان دکتر شاهین آخوندزاده، شهاب اسفندیاری، محمد جمشیدی، محمدرضا جوادی یگانه، فرزاد جهان بین، سرکار خانم مریم حاج عبدالباقی و ... آورده شده است.
همچنین فصل دوم کتاب محفل خردمندان حاوی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار و شامل موضوعات درگیرشدن دانشگاه ها با مسائل کشور در حل مشکلات، نقش دانشگاه ها در تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی، ضرروت تحول در دانشگاه ها، وظیفه ی دانشگاه در تربیت دانشجو امیدوار و خوش بین به آینده، جایگاه آبرومند کشور در دنیا، علی رغم بیشترین دشمنی های استکبار جهانی و ... می باشد.

جایگاه آبرومند کشور در دنیا، علی رغم بیشترین دشمنی ها
ما الان در دنیا کشوری هستیم که بیشترین دشمن را داریم در بین دولتهای مستکبر و در بین قدرتمندان بی ارزش، و بیشترین طرفدار را داریم در بین توده های مردم در بسیاری از کشورها، نمیگویم در همه ی کشورها امّا در بسیاری از کشورها؛ آن مقداری که جمهوری اسلامی در خیلی از این کشورها آبرومند است هیچ کشور دیگری از کشورهای بیگانه، این مقدار آبرومند نیست... جمهوری اسلامی این جایگاه را دارد، این پایگاه را دارد؛ برای همین هم هست که دشمنان خبیث و مصمّمی دارد و همه ی این دشمنان هم به توفیق الهی در مقابل ملّت ایران و جمهوری اسلامی شکست خواهند خورد و کاری از پیش نمیبرند.

وظیفه ی دانشگاه در ایجاد احساس هویت در جوانان
جوان را باهویت بار بیاورید. اگر جامعه ای احساس هویت نکرد، صداهای بلند تحکم آمیز، راحت او را مغلوب خواهد کرد. آن که ایستادگی میکند، آن کسی است که احساس هویّت میکند. حالا این هویّت، گاهی هویت ملی است، گاهی هویت دینی است، گاهی هویت انسانی است، شرف است؛ هرچه؛ باهویت باید بار بیایند. خوشبختانه امروز جامعه ی اسلامی _ ایرانی ما یک هویت ریشه دار و تاریخی و قوی و قابل استقامتی دارد که این را نشان هم داده؛ این را به جوانمان بایستی منتقل بکنیم. بنابراین مسئله ی فرهنگی مسئله ی مهمّی است؛ بخشهای فرهنگی باید احساس مسئولیّت کنند و در این زمینه باید کار کنند. ص80
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما