loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ هنر

5 (1)

ناشر نشر نی

نویسنده ارنست گامبریچ

مترجم علی رامین

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 674

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15133 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
580,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ هنر گامبریچ یکی از مشهورترین و پرخواستارترین کتاب هایی است که تاکنون دربارهٔ هنر نگاشته شده است. این کتاب همچون مدخلی برای ورود به دنیای هنر، از نخستین تجربهٔ هنری انسان در نقش پردازی داخل غارها گرفته تا واپسین آثار هنری امروز جهان، در پنجاه سال گذشته رقیب و همتایی نداشته است. خوانندگان از هر گروه سنی و زمینهٔ فرهنگی در سراسر عالم، کتاب ارنست گامبریچ را شاهکاری مسلم دانسته اند که دانش و خرد را، با بهره گیری از استعداد فوق العادهٔ خویش در انتقال مفاهیم ظریف و پیچیده درهم آمیخته است.

این تاریخ هنر، پسندیدگی ماندگار خود را به سلاست و روانی شیوهٔ نگارش، و نیز چیره دستی نگارندهٔ فاضل و متفکر آن در تحلیل های روشن و خواندنی رخدادهای هنر جهان، وامدار است.

نقدهای تحسین آمیز متعددی در مورد این کتاب وجود دارد. پیر روزنبرگ (Pierre Rosenberg) رئیس موزهٔ لوور گفته است که این کتاب از چنان شهرتی برخوردار است که می توان آن را با مونالیزای داوینچی مقایسه کرد.
آنتونی گورملی مجسمه ساز بریتانیایی درباره کتاب و کار گامبریچ گفته است «مهمترین هدیه او به ما قابل فهم کردن روند زنده هنر برای همه ما بوده است. او تجربه قانونمند مطالعه هنر را از یک تاریخ فرهنگی خشک، به نوعی ماجراجویی تبدیل می کند. تاریخ هنر گامبریچ این نظریه توفنده را بیان می کند که در واقع چیزی به نام هنر وجود ندارد و این تنها هنرمندان هستند که وجود دارند.»

شیوه نگارش همراه با دانش و شناخت جامعی که نویسنده از رخدادهای مهم هنری و نظم پیوستاری آنها دارد، باعث شده این کتاب به تاریخی ماندگار از هنر درآید. گامبریچ می گوید: «هدف من این بوده است که در میان گنجینه ای از نام ها، سبک ها و دوره ها - که محتوای کتاب های بزرگ تاریخ هنر را تشکیل می دهند- نظمی فهم پذیر ایجاد کنم؛ و تاریخ هنر را همچون امواج پیوسته ای از سنت های دگرگون شونده روایت کنم که در آنها هر اثر ضمن پیوند با گذشته رو به سوی آینده دارد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما