loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یاران شیدای حسین بن علی علیه السلام

2 (1)

ناشر کتاب یوسف

نویسنده مرتضی آقاتهرانی

تعداد صفحات : 366

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

این کتاب تلاشی است در بیان حالات و روحیات یاران امام حسین (ع). در این کتاب از اسناد دست اول بهره گرفته شده ­است و مباحث بیشتر به صورت تاریخی بیان شده و نام یاران امام حسین بر اساس زمان شهادتشان رتبه­ بندی شده­ است.

نویسنده به دلیل اینکه در نوشته­ ها کمتر عبرت­ آموزی دیده می­شود، در هر قسمت، بخشی را مزین به عبرتها کرده است؛ همچنین برای پرهیز از تکرار ملال­ آور، گاه تلفیقی از چند خبر را در خبری آورده است اما هیچگاه خبری، بی ­سند نیامده است تا برای اهل مطالعه امکان مراجعه به متن اصلی وجود داشته باشد.

کتاب از عبارات عربی خالی است مگر عباراتی که مهم بوده و یا انتسابی به معصومین علیهم­السلام داشته است؛ همچنین در ترجمه­ ی عبارات عربی تلاش شده تا ترجمه­ ها به متن نزدیک و گویا باشد؛ اعراب­گذاری ­ها نیز در حد امکان انجام شده ­است.

پیش از این کتاب، درباره یاران امام حسین در خلال مقاتل و تواریخ سخن گفته شده­ است مانند کتاب ابصار­العین، فرسان ­الهیجاء و مقتل ­الحسین اما در این کتاب تلاش شده تا حد امکان تقدیم و تاخیر یاران بر حسب تقدیم و تاخیر شهادت گردآوری و به تحلیل جزیی و معرفی بیشتر یاران پرداخته شود تا در سرمشق ­گیری تاثیر بیشتری داشته باشد.

انسان نیازمند شناخت الگوهای راه یافته است و یاران امام حسین (ع) از برترین الگوهای تاریخ حماسه و ایثارند؛ از همین رو امام (ع) می فرمایند: من یارانی با وفاتر و بهتر از اصحاب خود نمی شناسم و اهل بیتی نیکوکارتر و وابسته تر از اهل بیت خویش سراغ ندارم....

دوران ما مانند روزگار امام حسین (ع) است که یارانی همچون یاران او برای مهدی فاطمه (س) لازم است؛ از این رو برای دست یافتن به آرزوی یاری آن حضرت باید حماسه کربلا و یاران امام را شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی با درک این نیاز اساسی، کتاب یاران شیدای حسین بن علی (ع) را به رشته تحریر درآورده است. ایشان در مقدمه این کتاب دربارة خصوصیات این کتاب چنین می نویسید: در این نوشتار از اسناد دست اول به حد وسع بهره گرفته شده، رتبه بندی شهدا براساس زمان شهادت انجام شده، تا حد امکان از آوردن عبارات عربی پرهیز شده و تلاش شده ترجمه ها به متن نزدیک و گویا باشد. این کتاب شامل کلیات، بررسی حرکت امام حسین (ع) از مدینه به کربلا، سفیران امام ﴿زمینه سازان قیام﴾، اصحاب و یاران امام (ع) که این بخش شامل هفده مرحله است، شهادت یاران پس از امام (ع)و زنده کنندگان خون شهدای کربلا می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما