loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محن الابرار ترجمه و شرح مقتل بحارالانوار - جلد اول

ناشر آرام دل

نویسنده محمدباقر مجلسی

مترجم حسن هشترودی تبریزی

تحقیق و تنظیم کتاب علی اکبر رنجبران تهرانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 1096

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

علامه مجلسی به مناسبت پرداختن به زندگی ائمه علیهمالسلام در بحار الانوار، بخشی از جلد چهل و چهارم (باب بیست و چهارم از صفحه 174 به بعد) و تمام جلد چهل و پنجم (تا پایان باب پنجاه از چاپ جدید وجزء دوم و سوم جلد دهم از چاپ قدیم)؛ یعنی بیش از یک و نیم جلد از این کتاب را به زندگانی امام حسین علیهالسلام و مقتل ایشان و حوادث پس از شهادت حضرت در قالب 27 باب، اختصاص داده است. به این بخش از کتاب بحار، مقتل بحار الانوار گفته میشود. تاریخ پایان نگارش این جلد (جلد دهم چاپ قدیم) ربیعالاول 1079 است.

این کتاب ترجمه قسمت مقتل بحارالانوار می باشد.روش مترجم در ترجمه چنین است که هرکجا نیازی به توضیح می بیند و یا اشکال و شبهه ای در متن احساس می کند، توضیحی با عنوان «مترجم می گوید» شروع و با عنوان «انتهی» پایان می دهد. هم چنین از مقاتلی که در دست داشته و مصنف به آنها استناد نکرده مانند مقتل ابی مخنف، مطالبی را در توضیحات خود آورده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما