loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه تحریم و خودباوری: تحلیل متون و اسناد تاریخی اقتصاد مقاومتی در تحولات سیاسی ایران

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده موسی نجفی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 268

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15247 10003022
45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اندیشه تحریم و خودباوری: تحلیل متون و اسناد تاریخی اقتصاد مقاومتی در تحولات سیاسی ایران، نوشته موسی نجفی است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است. نویسنده این اثر با اشاره به واقعه تحریم تنباکو موضوع تحریم را با هویت، عزت و شخصیت ایرانیان مربوط می داند و آن را شاخصی برای خدمت و خیانت در تاریخ ایران به شمار می آورد.

این کتاب به تحلیل و ارائه اسنادی از دوره تاریخی تحریم تنباکو تا بیداری اسلامی می پردازد. نگارنده موسی نجفی، در بخشی از کتاب اندیشه تحریم و خودباوری آورده است: « فکر تحریم در مقام سلب و اندیشه خود باوری در مقام اثبات و ثبوت نه تنها مقام ممتاز تاریخی درسده اخیر تاریخ سیاسی ایران دارد بلکه به عنوان شاخصی مهم در نهضت بیداری اسلامی نیز قابل پژوهش و مطالعه است.»

نجفی «اندیشه تحریم و خودباوری؛ تحلیل متون اسناد تاریخی اقتصاد مقاومتی در تحولات سیاسی ایران» را در شش فصل تدوین کرده است. «تحلیل تاریخی قیام تحریم تنباکو» عنوان نخستین فصل کتاب است. فصل دوم به «بررسی مبانی و سیر تکوین اندیشه تحریم» اختصاص دارد. در فصل سوم با عنوان «بررسی مبانی و سیر تکوین اندیشه تحریم» نیم قرن اسناد و فتاوی تاریخی تحریم بررسی شده است.

فصل های بعدی کتاب کتاب اندیشه تحریم و خودباوری به «اندیشه تحریم با خودکفایی و موازنه منفی»، «تحریم و نقش آن در جنبش مشروطه» و نیز «تاثیر در نهضت های اسلامی تاریخ معاصر» پرداخته اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سید علی سجادی

سلام
این کتاب ذیل موضوعات اقتصاد مقاومتی بیاید
موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از عناوین باشد

13 آذر 1395

سید علی سجادی

سلام
چرا این کتاب در بین موضوعات اقتصاد مقا.متی نیامده

13 آذر 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما