loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حریر مثل تو بود: درباره شهید مهرداد حریرچیان

ناشر آرما

نویسنده بهزاد دانشگر

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 78

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15249 10003022
3,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «حریر مثل تو بود» 71 برش از زندگی جانباز شهید سیدمهران حریرچیان را در قالب داستان کوتاه روایت می‌کند.

مهران حریرچیان ششم مهر ماه سال 1389 به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت شیمیایی به شهادت رسید. کتاب «حریر مثل تو بود» قرار بود در نخستین مراسم یادبود وی منتشر و توزیع شود اما به دلیل طولانی شدن زمان نشر کتاب به تازگی منتشر و رونمایی شد.

وی در عملیات بیت‌المقدس هفت شیمیایی شد و پس از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی روی آورد. این شهید از افراد شاخص و شناخته شده اصفهان بود و ارتباط خوبی با دانشجویان و جوانان داشت و در آخرین سال‌های حیات خود معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و برخی از دانشکده‌های آن را بر عهده داشت.

این اثر تمام ویژگی‌های داستان‌های مینی‌مال را ندارد اما نویسنده سعی‌کرده‌ با استفاده از تکنیک‌های این قالب 71 برش از زندگی این شهید را بیاورد.

بعد از شهادت سیدمهران حریرچیان،ویژه‌نامه‌هایی درباره وی در اصفهان منتشر شد که در ‌آنها خاطرات دوستان، نزدیکان و دل‌نوشته‌های آنان چاپ شده بود. منابع کتاب همین نوشته‌هاست و با خانواده وی مصاحبه‌ای انجام نشده است.

این کتاب نخستین اثر در ارتباط با زندگی این شهید است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما