loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پوسترهای مقاومت

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب علی وزیریان

تعداد صفحات : 48

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پوسترهای مقاومت، مجموعه‌ آثار گرافیک متعهد، هم‌ک‍ُنشی هنرمندان در نشان دادن زخمهای سرزمین تنها‌مانده فلسطین است. این آثار سنگهایی است که بر اساس «ما رمیت اذ رمیت» شیطان را آماج خود قرار خواهد داد که آن را مرکز هنرهای تجسمی حوزة هنری در 64 صفحه تمام‌رنگی به چاپ سپرده است. ادبیات گرافیکی آثار «پوسترهای مقاومت» ویژگیهای هنرمندانة خاص خود را دارد و مسیری را ترسیم می‌کند که در آن چشم درونی مخاطبان با رنگها و طرحهایی ساده گشوده می‌شود و این نیست مگر به واسطة حقیقتی که در هر یک از آثار نهفته است و در ذهن هنرمند به یاری همان حقیقت به روشنایی رسیده است. در این آثار، نمادهای ملموس از باورهای عمیق و اصیل دینی، برای نشان دادن وقایع جهان، با زبان بصری روشن و صریح معاصر، به کار گرفته شده است.
گرد آمدن این آثار جوششی درونی است برای مرهم نهادن بر زخم مشترک، همراهان این کاروان، هنر خویش را بر دست گرفته‌اند تا روزنه‌ای از نور بر جراحتهای فلسطین بگشایند و چراغ بیداری را برای وجدان خفته جهان بیفروزند.
این آثار رابطة تاریخی حقیقت و آزادگی مظلومان تاریخ را از یک سو، و پلیدی نیرنگ‌بازان دغل‌کار را از سوی دیگر حکایت می‌کنند. صدای یاری خواستن فلسطین نیز امروز با همان طنین چهارده قرن پیش به گوش می‌رسد. اثر قبة‌الصخره، نماد مقدس فلسطین در میان حلقه‌ای از فرشتگان، یادآور سفر روحانی رسول اکرم به معراج و خاطره تلخ دشمنی یهودیان با آن حضرت و پیروانش به ویژه فلسطین را نشان می‌دهد. پروانه‌های گرفتار مانده در ستارة یهود، یاد کودکان شهید و در اسارت فلسطینیان را در مخاطب زنده می‌کند. تصویر حضرت موسی(ع) با عصا و آغوش گشوده، سوء استفاده‌ یهودیان از آن حضرت و نجات فلسطینیان را گوشزد می‌کند. کودکان که قبل از اینکه مشقهایشان را بنویسند، شهید می‌شوند و مادرانی که سوگوار نشسته‌اند. مردان و زنان شجاع و کودکانی که تانک دشمن را در نقاشی‌اش در محاصرة سنگها درآورده است گوشه‌ای از محتوای پوسترهای مقاومت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما