loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غرب شناسی - جلد پنجم: درس های دیپلماسی (نوع واقع گرایی ابرقدرتی دوست نداشتنی)

ناشر سروش

نویسنده جان بردی کیسلینگ

مترجم غدیر نبی زاده

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 454

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15292 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر که جلد پنجم از مجموعه «غرب شناسی» می باشد، مشتمل بر خاطرات شغلی جان بَردی کیسلینگ از دوران بیست ساله فعالیتش در سمت دیپلمات وزارت امور خارجه امریکا در چند کشور خاورمیانه و خاور نزدیک است. فعالیت دیپلماتیک او با ارسال نامه استعفای 24 فوریه 2003 از سمت مشاور سیاسی سفارت امریکا در دولت بوش پسر خاتمه یافت. او به این اعتقاد رسید که آمریکا با وجود ادعاهایش نمی تواند رهایی بخش همه مردم جهان باشد زیرا نه مشروعیت آن را دارد، نه توان آزمودنش را.

نویسنده کتاب متوجه شده است دولت از تروریسم همانند ابزار سیاست داخلی استفاده می کند و با گرایش های روزافزون حاکم بر اقدامات برون مرزی، آمریکا بیش از پیش از آرمان های آزادی خواهانه مورد ادعای متفکران خود دور می شود.

شرح و توضیحات کیسلینگ از موارد مشخص در دیپلماسی آمریکا در منطقه خاورمیانه همراه با تحلیل ها و مباحث نظری او در لابلای اطلاعات اجمالاً واقعی، می تواند فضای فکری دستگاه دیپلماسی امروز آمریکا را تا حد زیادی نشان دهد.

سرپیچی یک دیپلمات، دریافت ناسیونالیسم خارجی، منابع مشروعیت ایالات متحده، قواعد بازی، کیش دیپلماتیک و هنر کنجکاوی، پنداربافی بروکراتیک و وظیفه ابراز مخالفت، بهای محبوب نبودن ایالات متحده، دیپلماسی عمومی و تنگناهای اقناع، دیپلمات ها و روزنامه نگاران، دموکراسی سازی سیاره ای جرگه سالار، آموزه های ضد تروریسم از سازمان انقلابی 17 نوامبر، سیاست داخلی درباره سلاح های اتمی، هزینه دیپلماتیک اطلاعات سری، دودلی دیپلماتیک و آموزه های عراق و نگاهی به آینده، پانزده عنوان فصل های این اثر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما