loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غرب شناسی - جلد ششم: اسلام هراسی (نگاه به مسلمانان به مثابه دشمن)

ناشر سروش

نویسنده پیتر گاتشاگ | گابریل گرین برگ

مترجم حسین علیزاده

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 210

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15308 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر ششمین کتاب از مجموعه غرب شناسی این مجموعه است. غرب شناسی در فرهنگ معاصر موضوعی گسترده و چندبعدی است که برداشت های گوناگون از آن صورت می گیرد. از همین رو مناقشاتی درباره آن مطرح است که از خود طبیعت موضوع ناشی می شود.

پس از واقعه 11 سپتامبر در نتیجه نوع خبررسانی و فضای رسانه ای ایجاد شده در ذهن بسیاری از آمریکایی ها، اسلام مترادف با خاورمیانه، مرد مسلمان مترادف با خشونت، و زن مسلمان مترادف با ستم کشی شده است و چنین به نظر می رسد که گویا سیاست مبارزه علیه تروریسم همان مبارزه با اسلام است.

اصطلاح «اسلام هراسی» انعکاس تجربه اضطراب بسیاری از آمریکایی ها در برابر فرهنگ اسلام و مسلمانان شده است. آشنایی مردم آمریکا با مسلمانان آمریکا تا نیم قرن گذشته محدود به یک اقلیت مسلمان کوچک داخلی بوده است. اما با فراهم آمدن زمینه بحران در آغاز این قرن میلادی، ترسی به جامعه آمریکایی القا شده است که نشانه های آن را در بسیاری از رفتارهای فرهنگی از جمله در مقالات و کاریکاتورهایی که در مطبوعات آن کشورها، چاپ می شوند می توان دید.

نویسندگان این کتاب با مرور بر مجموعه ای از کاریکاتورها و دسته بندی و تحلیل محتوای آن ها، در کنار بازگویی واقعیات زندگی مسلمانان امروز خواسته اند بر وضع جاری، که فراتر از سطح احزاب لیبرال یا محافظه کار تبدیل به مساله ای ملی شده است، نقدی علمی داشته باشند.

این اثر در پنج فصل «مروری بر رویارویی دنیای غرب با جهان اسلام»، «نمادهای اسلامی نمادهای قدرت»، «تلقی کلیشه ای از مسلمانان و استقرار هنجار آمریکایی»، «مسلمانان افراطی و آمریکایی های میانه رو» و «برهه ها» تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما