loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سال سی

روزنگار مصور ایران پس از انقلاب اسلامی 1387 - 1357

3 (2)

ناشر موسسه هنری رسانه ای اوج

گردآورنده کتاب رضا طاهرخانی

تعداد صفحات : 1390

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر که اولین نوع از کتب تاریخ مصور معاصر در ایران است به تمام وقایع مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سه دهه بعد از انقلاب اسلامی پرداخته است.

نتیجه سه سال تحقیق و پژوهش گروه تولید کننده، فهرست جامعی از تمام رخدادهای ایران شد، بعد از آن برای یافتن تصویر هر یک از رخدادها به عکاسان مختلف ایرانی مراجعه و سه میلیون عکس را خریداری نمودند. در مرحله بعد عکسهای هر رخداد را امتیازبندی کردند و عکسهای ترجیح داده شده را برای به عکس نوشت و اصلاحات فنی اقدام نمودند.

رضا طاهرخانی تدوینگر مجموعه در مورد این کتاب اظهار داشته است: «شاید برای رخدادی تصویری ثبت نشده باشد اما به جرات می گویم عکسی نبوده که خواسته باشیم به مناسبت رخدادی کار کنیم و به دست نیاورده باشیم. او البته "سال سی" را حاصل زحمات همه عکاسان و خبرنگاران تصویری دانست که با عکس های شان در این مجموعه حاضر هستند.»

از ویژگی های این کتاب این است که از عکس سیاه و سفید تا تصاویر هفت رنگ آن با دقت بسیار اصلاح و تنظیم فنی شدند. از سوی دیگر انتشار کتاب عکس 1300 صفحه ای با حفظ کیفیت تصویر و کتابسازی مناسب اتفاقی بود که چاپخانه ها و صحافیها در ایران از انجامش سر باز می زدند، تا آنجا که کتاب روزنگار مصور ایران قرار شد در چین چاپ شود! اتفاقی که به همت گروه هنری و تولید این کتاب رخ نداد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سعیداحمدابادی

این کتاب یک قطع بزرگ نیزچاب شده چرااون رابرای فروش نگذاشتید

3 آذر 1394

بله. اگر بخواهید آن را هم میتوانیم برایتان ارسال کنیم.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما