loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ اسلام از منظر قرآن

5 (1)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده یعقوب جعفری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 319

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب دارای یک مقدمه، پنج فصل و یک خاتمه است. فصل یکم به موضوع فلسفه تاریخ و سنت های حاکم بر آن اختصاص یافته است. در فصل دوم موضوع جاهلیت و ابعاد و نشانه های آن بررسی شده. مهم ترین حوادث دوران ولادت پیامبر (ص) تا بعثت و از بعثت تا هجرت در فصل سوم و چهارم بحث شده است. در فصل پنجم نیز پدیده های مهم و عبرت آموز یازده سال هجرت پیامبر تا رحلت آن حضرت آمده است. در خاتمه نیز به اختصار به موضوع آینده بشریت از نظر قرآن توجه شده است.
با توجه به این که در منابع تاریخی، کاستی ها، پیچیدگی و حتی اختلاف هایی وجود دارد نویسنده بر این باور است که برای رسیدن به حقیقت، آیات قرآن بهترین و مهم ترین منبع تاریخی است که می توان در حل معضلات تاریخی از آن بهره جست. با توجه به این که قرآن کتاب تاریخی نیست ولی گاه بنا به ضرورت حوادث تاریخی بیان کرده به شکلی که حدود یک ششم از آیات قرآن به مباحث تاریخ و بیان داستان های گذشتگان اختصاص دارد. نویسنده هدف از نگارش کتاب را استخراج حوادث تاریخی عصر پیامبر از آیات قرآن می داند که برای فهم بهتر محتوا به بیان روایات تاریخی نیز در این مباحث پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما