loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پنجره فولاد: روایتی از زندگی شمس الشموس، علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء

ناشر میراث اهل قلم

نویسنده امیر صادقی گیوی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 96

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب که روایتی از زندگی شمس الشموس، علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء می باشد، گوشه هایی خواندنی از تولد تا شهادت شمس الشموس، امام علی بن موسی الرضا (ع) را با زبانی شیوا و موجز برای مخاطب روایت می کند. همچنین این اثر راه نمایی کوتاه و جامع از بارگاه قدس رضوی، تاریخچه حرم و مشاهیر مدفون در حرم را ارائه می کند.

جو سیاسیِ جامعه در زمان هارون چنان وحشتناک بود که حتی برخی از صمیمی ترین یارانِ امام هم چشم شان ترسیده بود. امام رضا (ع) پس از شهادت پدر، امامت و دعوت خود را به سرعت آشکار کرد. صفوان بن یحیی به امام گفت: «آقا جان، می ترسیم این طاغوت (هارون) جان شما را به خطر بیاندازد.» امام پاسخ داد: «هر چه می خواهد تلاش کند؛ کشتن من، در سرنوشت او وجود ندارد.» حتی «محمد بن سنان» به امام هشدار داد: «چگونه امامت را آشکار کرده اید، در حالی که از شمشیر هارون خون می چکد!» امام با آرامشی آسمانی، به او فرمود: «جدم در برابر آزار ابوجهل به همه اطمینان داد که اگر ابوجهل یک مو از سر من کم کرد، بدانید من پیامبر نیستم و من هم می گویم اگر هارون یک مو از سر من کم کرد، مطمئن باشید من امام نیستم.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما