loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فراتر از واپسین آسمان: زندگیهای فلسطینی

ناشر هرمس

نویسنده ادوارد سعید

مترجم حامد شهیدیان

عکاس ژان مور

تعداد صفحات : 219

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ادوارد سعید نویسنده فلسطینی الاصل و ژان مور عکسبردار سوئیسی، در این کتاب با سبکی خاص ـ در هم آمیختگی نوشتار و تصویر ـ کوشیده اند، تصویری واقعی از زندگی و آرمان های مردم فلسطین فراروی مخاطب قرار دهند .
نوشته های کتاب بدین ترتیب که ادوارد سعید با قلم خود و نگاهی نقادانه عملکرد رهبران فلسطینی و جهان عرب را بررسی و ارزیابی می کند و تصاویر ژان مور نیز سیاست های بین المللی و اهداف استعماری قدرت های بزرگ را به نقد می کشد و بدین سان حقایقی از زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم فلسطین منعکس می شود .در بخشی از کتاب آمده است" :نویسنده، تجربه های فردی و مشاهدات شخصی را با رخدادهای اجتماعی و تحلیل مردم شناختی در می آمیزد .او با نمایش نمونه های فردی در متن روابط اجتماعی ـ تاریخی خاص، به آنها معنا و مفهومی فراتر از رخدادهای منفرد میرا بخشیده است . ادوارد سعید با پرداختن به جنبه های عینی زندگی فلسطینی ها موفق شده است نه تنها پیچیدگی زندگی آنان را نشان دهد، بلکه روند حرکت این تحولات را نیز بنمایاند .نوشته سعید دو هدف عمده دارد :نخست ارائه هویت فلسطینی ها به عنوان یک گروه انسانی که زندگی شان بسی پیچیده تر و متفاوت تر از تبلیغات سرسام آور است .دوم تاکید بر چند گونگی تجربه ها و هویت های فلسطینی .سعید همچنین در تحلیل خود از موقعیت زنان فلسطینی به نکات مهمی اشاره می کند .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما