loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه سیاسی و تاریخ نهضت حاج آقا نور الله اصفهانی

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده موسی نجفی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 624

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15398 10003022
75,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حاج آقا نورالله اصفهانی، از علمای با نفوذ و سیاستمدار بزرگ اصفهان بودند که نقش بسیار مهم و مؤثّری در وقایع اصفهان و مشروطیت داشتند. مبارزه با نفوذ استعمار و حکام مستبد، همواره قرین نام آن بزرگوار بوده و سرانجام هم در این راه شهد شهادت نوشید. این کتاب اندیشه سیاسی و تاریخ نهضت حاج آقا نور الله اصفهانی را در 25 فصل مورد بررسی قرار می دهد.

هرچه محققین و پژوهشگران حوزه تاریخ معاصر و تحولات و اندیشه‌های سیاسی صد سال اخیر ایران در سیر حوادث این دوران بیشتر غور و بررسی می نمایند از مقطع مهم تاریخی قیام تحریم تنباکو، مشروطیت و سپس جنگ بین‌الملل اول تا اوایل سلطنت پهلوی نام و شخصیت حاج‌آقا نورالله به عنوان یکی از ارکان و استوانه‌های مهم مشاهیر شعیه در ایران می‌درخشد قبل از این اوقات دولت در معارضه ملت و ملت در مقاومت با دولت می گذشت و هر دو با تنازع یکدیگر را ضعیف نموده و دشمنان خارجی هر دو را مقهور و ماکول می نمودند.
امروز هر دو هم پشت یکدیگر شده، دزد بیرونی را از خانه می دوانند. ملاحظه بفرمایید اگر دزدی به خانه فرود آید که همه خواب باشند، کسی هم اگر بیدار شده از ضعف حرکت ننماید، جز آن است همه متاع خانه را به غارت و آنها را به قتل می رساند . ولی اگر همه از خواب بیدار و معاضد باشند، دزد وارد نمی شود و اگر هم وارد شده، فوراً بیرون می رود، خجل و منفعل.

با توجه به اسناد و مدارک فراوانی که در گوشه و کنار به طبع می رسد و به خصوص اسناد محرمانه و نیمه محرمانه که از دوران پهلوی به مرور ایام در دسترس دوستداران تاریخ سیاسی ایران قرار می گیرد بُعدی از ابعاد و گوشه‌ای از زندگینامه حا‌ج‌آقا نورالله نجفی اصفهانی بیشتر معلوم و روشن می گردد و نقش کلیدی و افکار بلند و عالی او به همراه نیت پاک و اسلام‌خواهی و وطن دوستی و اجنبی ستیزش تلألؤ بیشتری در زوایای ناشناخته تاریخ ایران می نماید.

کتاب اندیشه سیاسی و تاریخ نهضت حاج آقا نور الله اصفهانی، نوشته موسی نجفی است و در انتشارات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما