loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دستورالعمل میدانی تکنیک ها و روندهای عملیات روانی

ناشر خبرگزاری فارس

مترجم موسسه خبرگزاری فارس

تعداد صفحات : 569

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

این دستور العمل که به صورت محرمانه در وزارت جنگ آمریکا انتشار یافته است تکنیک ها و روندهای اجرایی عملیات روانی ارتش آمریکا را مطرح ساخته و به ارائه راهنمایی های کلی برای فرماندهان و برنامه ریزان عملیات های نظامی می پردازد تا آثار روانی این عملیات ها را در خصوص گروه های هدف مورد ارزیابی قرار دهند. همچنین با بیان راهنمایی های لازم برای نیروهایی که مواد عملیاتی ضروری را جهت انجام عملیات روانی فراهم می سازند، روندهای اجرای عملیات روانی را در حمایت از سایر عملیت های نظامی توضیح می دهد. علاوه بر این، عملیات روانی را با سیستم عملیات میدانی ارتش به صورت یکپارچه درآورده تا فرماندهان و آموزش دهندگان نیز آن را همراه با برنامه آموزش و ارزیابی نظامی در آموزش های خود به کار گیرند.

این دستور العمل، نه یک آیین نامه، که یک راهنماست و به کارگیرنده را به تکنیک ها و روندهای ارائه شده محدود نمی کند. در این دستور العمل لفظ "دشمن" به افراد و گروه هایی اطلاق می گردد که با اعلام رسمی و یا غیر رسمی جنگ، به صورت نظامی یا سیاسی و یا شیوه ای دیگر با ایالات متحده درگیر شده باشند.

این مجموعه پیشتر به صورت محدود و مختصر و در قالب بولتن از سوی انتشارات خبرگزاری فارس منتشر شده بود که در پی درخواست های بیشمار، اقدام به انتشار تفصیلی آن به صورت کتاب نمود.

برخی سرفصل های کتاب عبارتند از:

توانایی ها و محدودیت ها

سیکل عملیات روانی و روند برنامه ریزی

برنامه ریزی مبارزات علمیات روانی

جمع آوری اطلاعات

تحلیل مخاطب هدف

تولید محصول

تولید رسانه ای و پیش آزمون محصول

عملیات روانی اسیر جنگی دشمن

تجزیه و تحلیل تبلیغات و انجام ضدتبلیغات

سیستم پخش هوابرد عملیات روانی

عملیات های تاکتیکی

و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما