loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایستادن در آن سوی مرگ: پاسخ های کربن به هایدگر از منظر فلسفه ی شیعی

ناشر نشر نی

نویسنده مهدی فدایی مهربانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 558

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب نویسنده سعی می کند از منظر آرای فلسفی هانری کربن که به فلسفه ی اسلامی تعلق خاطر دارد، به بررسی آرای مارتین هایدگر بپردازد و به تعبیر فدایی مهربان، هانری کربن سعی می کند پاسخی برای بن بست های مارتین هایدگر پیدا کند. همچنین در این اثر شرح ماجرای سفر کربن به ایران و دیدار با اساتید ایرانی و آشنایی با علامه طباطبایی مرور می شود و به بررسی نقد شرق شناسی و الهیات تنزیهی پرداخته می شود. در آخر هم دیدگاه های متنوعی درباره تشیع کربن بررسی می شود. آشنایی و آگاهی کربن از فیلسوف سرشناس آلمانی از دیگر بخش های این کتاب است.

اگر چه کربن به نوعی تا پایان عمر خویش به فلسفه ی هایدگر وفادار ماند اما این وفاداری فقط در مورد روش شناسی هایدگر بود که قرابت زیادی با سنت فلسفی در ایران داشت.

باید توجه داشت که کربن در اغلب موارد نقد هایی جدی به فلسفه ی هایدگر داشت و اساساً فلسفه شیعی را پاسخی به بن بست های هایدگر می دانست.

فصول کتاب

آغاز یک جهان: زندگی کربن
ایران؛ ملکوت بر روی زمین
کربن و هایدگر
پدیدار شناسی و کشف المحجوب
مفهوم زمان
عالم خیال
اسلام ایرانی و حکمت نبوی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما