loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحران مدرنیته و اسلام (ریشه یابی بحران مدرنیته از نگاه دینی)

ناشر اطلاعات

نویسنده سید فضل الله حسینی | غلامرضا میناگر

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 239

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

امروزه بحران مدرنیته در همه شاخه های علوم انسانی به طور جدی مطرح است: فیلسوفان بنامی که خود از دنیای مدرن برخاسته اند، به بنیادهای جامعه مدرن تاخته و دستاوردهای علم و تکنولوژی را زیر سؤال برده اند. روان شناسان و کارشناسان مسائل تربیتی، از انهدام شخصیت انسان، گم کردن معنای زندگی، احساس تنهایی و پوچی می گویند. جامعه شناسان از تعمیق شکاف طبقاتی، تضعیف نهاد خانواده و گسست جامعه ها می گویند. اقتصاد دانان، انسان معاصر را انسان هضم شده در چرخه تولید دانسته و افزایش روزافزون فاصله های طبقاتی را از ویژگیهای جامعه های مدرن می شمارند. سایر دانشمندان نیز در این زمینه اعتراضها دارند. بحران های دنیای مدرن از زاویه های گوناگون، مورد بررسی و تحلیل نحله های فکری متفاوت قرار گرفته و سنت گرایان و پست مدرنیست ها هر کدام با تکیه بر دیدگاه ها و پیش فرض های خود به ریشه یابی این بحران پرداخته اند.

مؤلفان بر آنند که تنها با معارف توحیدی و بنیان های دینی می توان این بحران را ریشه یابی دقیق کرد و راه های برون رفت از آن را نشان داد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما