loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش علما در سیاست: از مشروطه تا انقراض قاجار

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15591 10003022
175,000 157,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر تحقیقی است درباره تفکرات و اقدامات سیاسی علما در عصر قاجار و تاثیر آنها در تحولات و حوادث سیاسی کشور که طی آن، مولف روند شکل گیری و اقدامات روحانیون را در مسائل حکومتی از شیخ کلینی تا شهید مدرس بررسی و تبیین می کند .برای این منظور، وی موارد گوناگونی از دخالت و توجه فعالانه علما در حل مسائل و مشکلات مردم را ذکر نموده، نقش بارز علمای شاخص را در مبارزه با کجروی ها و فساد احکام شرح داده است. مواضع علما در قبال تجاوزات کشورهای بیگانه به خاک ایران و اقدامات آنان در دوران پر تلاطم مشروطیت، مبارزات نظری و عملی علما با استبداد و نحوه برخورد آنها با نظام نوین سیاسی کشور، برخی اختلاف نظرها و تک روی های تنی چند از علما و سرانجام نقش آنها در اواخر حکومت قاجار و در مقطع به قدرت رسیدن حکومت پهلوی و رویارویی با رضاخان از مباحث اصلی کتاب است که در دو بخش با این عناوین تدوین شده است:
بخش اول" :درآمدی بر نظریات و اقدامات سیاسی علما "شامل دو فصل : 1ـ از کلینی تا میرزای شیرازی، 2ـ علما و استقرار مشروطیت .
بخش دوم : "نقش علما در سیاست از مشروطه تا انقراض قاجار "شامل چهار فصل1 :ـ ظهور و سقوط مجلس اول، 2ـ نظام نوین و آغاز ناکامی ها، 3ـ دهه پر تلاطم ( 1340ـ 1330ق)، 4ـ علما و تحولات نوین سیاسی در ایران از کودتای سوم اسفند 1299ش تا تشکیل مجلس موسسان .صفحات پایانی به نتیجه گیری، فهرست منابع و فهرست اعلام اختصاص دارد .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما