loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر موضوعی قرآن کریم - جلد هفدهم: جامعه در قرآن

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

گردآورنده کتاب مصطفی خلیلی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 550

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15619 10003022
217,000 206,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

انسان که موضوع این عالم است و مرکزیت جهان را به عهده دارد، محور همهٴ بایدها و نبایدهای علمی و عملی است. از مقولات مهم و اساسی دربارهٴ انسان، حیات اجتماعی و نظام هایی است که در این حیات (زندگی) شکل می گیرد.
شناخت صحیح نسبت به حیات اجتماعی و نقش و رسالت انسان در آن ساحت، از ضروری ترین معرفت های بشری است که تنها در صورت اصلاح این روابط و تصحیح این مناسبات، فرد و جامعه تکامل می یابند.
به علت اهمیت موضوع، هفدهمین مجلد از مجموعه گرانقدر «تفسیر موضوعی قرآن کریم» بر اساس اسلوب حکیمانه، جامعهٴ نمونه اسلامی را بر پایهٴ تعالیم قرآنی بررسی کرده و تحت عنوان «جامعه در قرآن»، در خدمت اندیشوران مسائل اجتماعی و جامعه شناسان معرفت دوست و ایمان مدار قرار می گیرد.
این اثر در شش بخش و چندین فصل به موضوعات اساسی ذیل می پردازد: تعریف و تقسیم جامعه، نهادهای اجتماعی، عوامل تشکیل جامعه، ساختار جوامع انسانی، حیات اجتماعی انسان در اسلام، جامعه در قرآن، اصالت فرد و جامعه، عوامل شکوفایی جامعه، مبانی حکومت اسلامی و نظام دموکراسی، زمامداری در اسلام، آزادی در جامعه اسلامی و... .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما