loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقابل عرفان و عصیان (نگاهی گذرا به شخصیت های واقعه نینوا)

ناشر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 72

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

بعضی از کسانی که در کربلا بودند، امام حسین (ع) را به عنوان امام واجب الاطاعه از طرف خدای متعال شناخته بودند و بعضی ایشان را کسی می دانستند که بر امام مسلمین خروج کرده است؛ به فرموده امام سجاد (ع) اکثر آن ها با قصد قربت برای کشتن امام حسین (ع) آمده بودند. این گروه تحت تاثیر تبلیغات دستگاه حاکم قرار گرفته بودند.

شاه بیت صفات کسانی که از امام تبعیت کردند آخرت گرایی است که با شاخصه های شجاعت، ولایت پذیری، عبادت، بندگی و ... شناخته می شوند. در مقابل آن ها که تبعیت نکردند دنیا طلبانی بودند که با شاخصه های ریاست طلبی، پول پرستی، ترس از مرگ و ... شناخته می شدند. افرادی که تبعیت کردند افرادی با بصیرت و آن ها که تبعیت نکردند بی بصیرت بودند. البته توجه به این نکته ضروریست که دسته اول از بی بصیرت ها معمولاً عوام و توده مردم بودند و دسته دوم از بی بصیرت ها معمولاً خواص و انسان های تاثیر گذار بودند.

این سلسله مباحث در 8 جلسه در این کتاب تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما