loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سینما فریاد (انقلاب اسلامی و مبارزات مردم ایران در آیینه هنر هفتم)

ناشر موزه عبرت ایران

گردآورنده کتاب اسماعیل ابراهیمی (کوشا)

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

«سینما فریاد» آن دسته از تولیدات سینما را معرفی می کند که از بهمن ماه سال 1357 به موضوع انقلاب اسلامی و مبارزات مردم ایران پرداخته اند.

مولف در کتاب «سینما فریاد» کوشیده است با تحقیق و کاوش در مکتوبات و مستنداتی که در مجموعه دو جلدی «تاریخ سینمای ایران» و مجموعه چهار جلدی «فرهنگ سینمای ایران» ارایه شده اند، آن دسته از تولیدات سینما را که از بهمن ماه سال 1357 به موضوع انقلاب اسلامی پرداخته اند، معرفی کند.

«سینما پس از انقلاب مرهون امام خمینی(ره) است» عنوان بخشی از کتاب «سینما فریاد» را تشکیل می دهد. در این بخش علیرضا داودنژاد، از سینماگرانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت حرفه ای و مداوم داشته، چنین بیان کرده است: «بقای امروز سینما مدیون نگرشی است که امام خمینی (ره) بعد از انقلاب بین مسوولان نسبت به سینما ایجاد کردند. در پرتو نظرات ایشان، بنیان هایی شکل گرفت که هنوز سینمای ما افتان و خیزان روی همان بنیان ها قدم بر می دارد.»«فریاد مجاهد»، «آمریکا نابود است»، «برزخی ها»، «هیولای درون»، «خاک و خون»، «بایکوت»، «جدال»، «خبرچین»، «شاخه های بید»، «تبعیدی ها»، «مرد ناتمام»، «مرد پنجم»، «فردا روزی دیگر است»، «راز مینا»، «لژیون»، «آسمان پُرستاره»، «بچه های نفت»، «گاومیش ها»، «صنوبر» عناوین برخی تولیدات سینمای بعد از سال 1357 هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما