loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاره های دل - دفتر اول: مجموعه ی شعر فاطمیه

ناشر امیرالعلم

شاعر مجتبی روشن روان

مستندساز محمود کریمی

تعداد صفحات : 128

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

نیمه شعبان سال 90 بود که حاج محمود کریمی یک قطعه جدید در مدح امام زمان(عج) خواند. شعری که برای اولین بار خوانده می شد به دلیل گیرایی و قوت شعر، توجه خیلی ها را به خودش جلب کرد.

شاعر شعر که به « شعر امام زمان(عج)» معروف شد، مجتبی روشن روان بود؛ یکی از مداحان اهل بیت(ع) که تا به حال اشعار زیادی در مدح ائمه اطهار(ع) سروده و با محمود کریمی هم ارتباط شعری زیادی دارد. این شعر جدید در قالب بحر طویل سروده شده بود و روایت سریع و زنجیره وار آن که از ویژگی های این قالب است و زبان ساده و همه فهمش، یکی دیگر از دلایلی بود که این بحر طویل را سر زبان بچه هیأتی ها انداخت.

ولی حالا، اولین کتاب دل سروده های این شاعر اهل بیت؛ که به اصرار دوستان به دست چاپ سپرده است، با مقدمه مداح اهل بیت، حاج محمود کریمی منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. این کتاب با عنوان مجموعه شعر فاطمیه منتشر شده است.

محمود کریمی در مقدمه یک صفحه ای خود از تواضع و اخلاق حاج مجتبی گفته، و گوشه ای از همکاری های شعری شاعر بل خودش را نیز بیان کرده است:

کاری به نکات فنی و صنایع ادبی این کتاب ندارم؛ شاعرش را خوب می شناسم. معمولاً نمی گه شعر گفتم، می گه: اینجا هوا ابری شده یا اگر خیلی خوب باشه، می گه: اینجا سیل اومد. خودش رو شاعر نمی دونه، بخاطر همین، انتقاد بجا رو راحت قبول می کنه...

شعرهایی با مطلع های «یک سال و نیم بعد تو سالار تشنه لب...» و یا «ندیدم کسی در دل آرایی تو بقربان اخلاق مولائی تو..» و «می زنم دم ز علمدار رشید حرم عشق» از سروده های این شاعر اهل بیت است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مجید

يازهرا

22 اسفند 1392

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما