loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابوهریره

5 (2)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

این کتاب، در شرح حال و شناساندن ابوهریره (م-57 یا 58 هـ .ق) است، و نشان دادن مقدار اعتبار احادیث او، و گام جدیدی است در شرح حال نویسی، به صورتی جامع و تحلیلی . در این کتاب، زندگانی ابوهریره و عصر او و محیط و علایق او، و احادیثی که نقل کرده است، همه مورد بحث و رسیدگی قرار گرفته است.

در این کتاب نخست به شخصیت و شرح حال ابوهریره از روزگار پیامبر اسلامصلی­الله­علیه­وآله تا عصر معاویه پرداخته و سپس اعتبار احادیث او بررسی شده و سرانجام چهل مورد از احادیث نقل شده از وی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

«این کتاب گام نوینی است در فهم و نقل احادیث نبوی. پس از انتشار آن عالم مصری، شیخ ابوریه، نیز کتاب کم مانند خویش «شیخ المضیره» را، در همین باره نوشت. و چقدر ما مسلمانان امروز نیازمند مردانی هستیم که حق را آشکارا بگویند، و از تعصبات دوری گزینند، مانند سید شرف الدین عاملی، و شیخ ابوریة مصری».
از مراجعه به این کتاب بخوبی آشکار می گردد که شرف الدین در مورد احادیث و اسناد اهل سنت نیز تبحر بسیار دارد. و این اطلاع و تبحر برای عالمان و فاضلان شیعه لازم و سودمند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما