loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیداری اسلامی در تونس و راشد الغنوشی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید هادی خسروشاهی

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15969 10003022
7,500 6,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب از هفت بخش تشکیل شده است و در انتهای کتاب نیز فهرستی از اشخاص و اماکن به همراه آلبوم تصاویر قرار دارد. در بخش اول کتاب دو گفت وگو با راشد الغنوشی قرار دارد. مصاحبه اول به سال 1368 مربوط می شود و مصاحبه دوم در سال 1389 با وی انجام شده است. هر دو این مصاحبه ها پیش از این در مطبوعات منتشر شده اند.

بیانیه تاسیس «حرکه الاتجاه الاسلامی» عنوان دومین فصل کتاب است که به مقدمات و شکل گیری این جنبش در تونس اشاره دارد. «رهبری حرکت اسلامی در دادگاه رژیم تونس» عنوان بخش سوم کتاب است و به اتهامات وارد شده به الغنوشی در دوران بورقیبه و دفاعیات وی در آن دادگاه می پردازد. در بخش چهارم کتاب به دفاعیات الغنوشی در دادگاه و غیرقانونی خواندن رژیم بوقیبه اشاره می شود. بخش پنجم کتاب هم دیدگاه های الغنوشی درباره جنبش «حرکه التهضه» مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش ششم کتاب هم دیدگاه های الغنوشی درباره راه حل دموکراتیک برای جنبش اسلامی به طور مبسوط مورد بحث قرار گرفته است.

اما بخش هفتم مربوط به پیوست ها می شود و مصاحبه الغنوشی با مجله «مثلث» و نامه هادی خسروشاهی به روزنامه کیهان در آن قرار دارد. نامه خسروشاهی به کیهان در پی انتشار مطلبی در این روزنامه درباره دیدگاه های الغنوشی به دفتر این روزنامه ارسال شد اما مسوولان این روزنامه از انتشار آن سرباز زدند. این نامه که جوابیه به کیهان محسوب می شود برای اولین بار در این کتاب منتشر شده است و به زبانی نرم به انتقاد کیهان از دیدگاه های الغنوشی پاسخ داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما