loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رئالیسم انتقادی: هستی شناسی اجتماعی و امکان وارسی تجربی در علوم اجتماعی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15989 10003022
9,500 8,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

در مقدمه کتاب می خوانیم:

«هستی شناسی، بحثی است که تقریباً تمامی نظام های فلسفه علم ـ از طیف های مختلف اثبات گرا تا نسبی گراها ـ از حذف و نادیده گرفتن آن آسیب دیده و دچار تناقض شده اند. «روی بسکار»، فیلسوف علم معاصر انگلیسی، به خوبی متوجه این خلأ شده و فلسفه علم خود را بر پایه های محکم هستی شناسی رئالیسم انتقادی بنا نهاده است. در این کتاب، شرحی از فلسفه علم رئالیسم انتقادی ارائه شده؛ سپس با رویکرد مقایسه ای، به ابعاد هستی شناختی و معرفت شناختی علوم اجتماعی از منظر این مکتب پرداخته و شیوة اعتدالی رئالیست های انتقادی در برابر افراط و تفریط پوزیتیویسم و تأویل گرایی نمایان گردیده است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

اجتماع قدر مسلم با شاخه های گوناگونی در شیوه های متعدد و درسایه پرسپکتیوی از خوداجتماع قابل مطرح شدن است.نقاط گریز این پرسپکتیو هر شاخه ای را به دوسوی قابلیت و فاعلیت میبرد واگر از جهتی که فضای اجتماعی واحدی راترسیم میکند واز گرانیگاهها شروع میشود به آن نزدیک شویم با معضلاتی مثل کرونا مواجه میشویم.روش رئالیسم انتقادی از لحاظ ساختن فضای اجتماع با شروع از طرح به ما کمک میکند.

15 تیر 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما