loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست نامه: نامه های سیاسی - تاریخی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده مسعود رضایی شریف آبادی

تحقیق و تنظیم کتاب دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 358

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16002 10003022
9,700 8,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده که از تحلیلگران و محققان جبهه فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی است، هر جا که احساس کرده سخنی ناروا در مورد انقلاب و نظام اسلامی بر زبان یا قلمی جاری شده است، تلاش کرده تا با ارائه توضیحاتی مستدل و مستند به روشنگری درباره موضوعات مورد نظر بپردازد. آنچه در این مجموعه آمده است، گوشه ای از مکتوبات و مناظرات مکتوب این نویسنده منتقد و تاریخنگار مدقق است.

این کتاب از 9 بخش و 2 ضمیمه تشکیل شده است و به بسیاری از سئوالات و شبهات تاریخ انقلاب و عملکرد نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و خصوصاً فتنه 88 پاسخ میدهد. «حقیقت چیست؟» (نامه ای به آیت الله سید جلال الدین طاهری امام جمعه وقت اصفهان پس از نامه استعفا)، «پاسخ به نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبر معظم انقلاب»، «در جست وجوی فاشیسم» (نقدی بر گفت وگوی عبدالکریم سروش با سایت روز)، «گپی با یک دموکرات غالی» (نامه ای به دکتر عبدالکریم سروش پس از مناظره مکتوب با محمد سعید بهمن پور)، «چند کلام حرف حساب با میرحسین موسوی» (درباره عملکرد و نظرات وی در فتنه 88)، «مناظره مکتوب با رجبعلی مزروعی» (مناظره با عضو شورای مرکزی حزب مشارکت درباره انتخابات و فتنه 88 و پاسخ مستدل به شبهات و فرافکنی ها)، «چند کلام با محسن کدیور1» (نقدی بر سخنان کدیور در سخنرانی «جمهوریت نظام، الفاتحه!» در کانادا)، «محاجه با مدعی؛ چند کلام با محسن کدیور 2» (پاسخ به نامه سرگشاده کدیور به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس خبرگان که مجموعه ای از ادعاها و شبهات درباره عملکرد رهبری طی دو دهه اخیر بود)، «چند کلام با محمد نوری زاد» (به مناسبت نامه های سرگشاده گاه و بیگاهش به رهبر معظم انقلاب) عناوین بخش های 9 گانه این کتاب هستند. در بخش ضمیمه هم پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامه استعفای آیت الله طاهری اصفهانی و همچنین متن نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبر معظم انقلاب به همراه اسامی آنها آمده است.

نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد: «انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایی تاکنون، با انواع و اقسام مخالفت ها و تقابل ها مواجه بوده است. طبعاً آنجا که مخالفان دست به سلاح بردند و با شیوه های خشونت آمیز به مقابله با نظام جمهوری اسلامی برخاستند، پاسخ متناسب را نیز دریافت داشتند. بزرگترین نمونه، به راه انداختن جنگ تحمیلی علیه ایران بود، اما همواره اینگونه نبوده است که انقلاب ما با گلوله و آتش مورد تهدید قرار گیرد، بلکه شبهه آفرینی ها و تردید افکنی ها نیز رویه دیگری بوده است که با استفاده از تبلیغات منفی یا مغرضانه و فشار بر افکار عمومی، مسیر دیگری را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی پیموده است. البته سرمنشاء اینگونه شبهه ها و شائبه ها متفاوت بوده اند؛ گاه از سر ناآگاهی و کج بینی و گاه با نیت تخریب و سمپاشی و به هرحال نمی توان قضاوت یکسانی راجع به سرمنشاء و ماهیت تمامی آنها داشت، اما در یک نکته نمی توان شک کرد که عدم ارائه پاسخ های مناسب به این شبهات ــ با هر منشاء و ماهیتی ــ می توانست و می تواند موجب تخریب افکار عمومی گردد. بنابراین حضور در این جبهه نیز امر کاملاً ضروری و واجب به نظر می رسید و همچنان نیز این ضرورت وجود دارد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

isar

باسلام لطفا این کتاب را در لیست فروش بگزارید
نویسنده: حسن بن علی طوسی خواجه نظام الملک
ناشر: اساطیر
کتابی که همچنان تازه است
من یک وقت زمان ریاست جمهوری، در شورای عالی انقلاب فرهنگی جمله یی را از کتاب «سیاست نامه»ی خواجه نظام الملک نقل کردم. این کتاب، یکی از متون بسیار زیبا و فاخرِ ادبی ماست. با این که هفتصد، هشتصد سال از آن زمان می گذرد ـ دوره ی سلطان سنجر یا ملکشاه ـ درعین حال انصافاً مطالبش همچنان تازه است و انسان وقتی آن را می خواند، لذت می برد. به هرحال، یکی از توصیه هایی که به شاهِ زمان خودش می کند، این است: زنهار! مردی را دو کار مفرمایی؛ مردی و کاری. راست می گوید؛ یک مرد، یک کار. بیانات در دیدار رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما ۱۳۸۳/۰۹/۱۱

16 اسفند 1393

سلام. گزیده این کتاب برای فروش قرار گرفته است.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما