loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شمشیر و جغرافیا: مجموعه شعر (1370 - 1391)

ناشر سپیده باوران

شاعر محمدکاظم کاظمی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 167

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16049 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
35,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

غزل های کاظمی به تناسب غزل بودنشان، به زبانی روان تر و با عاطفی ای صمیمی تر سروده شده اند. نکته ای که در غزل های کاظمی چشم گیر می نماید، محتوای غزل های اوست که همانند محتوای مثنوی هایش، بیشتر اجتماعی و سیاسی است. شاید سیاسی و اجتماعی بودن محتوای مثنوی های کاظمی دور از انتظار نباشد، اما وقتی می بینیم که این شاعر غزل هایش را نیز با همان محتوای غالب شعرهایش می سراید، با نکته جالب توجهی روبه رو هستیم. کاظمی در همه 34 غزلی که در این کتاب آورده و نیز در تمام شعرهایی که تا کنون منتشر کرده است، حتی یک بیت عاشقانه هم ندارد و می توان گفت این شاعر در سرودن غزل، فقط شکل این قالب شعری را مدنظر قرار داده و هیچ غزلی در حال و هوای رایج غزل فارسی نسروده است. این رویکرد یادآور رویکرد برخی شاعران دوران مشروطه در غزل سرایی است. علاوه بر فضاهای سیاسی و اجتماعی که بر بیشتر غزل های کاظمی حاکم است، چند غزل نیز با موضوعات طنز، آیین و رثا در این کتاب دیده می شود.

در نگاهی به دیگر قالب های شعری کتاب «شمشیر و جغرافیا» می توان دید که انتخاب قافیه های سخت در قصیده ها و کاربرد نوعی طنز تلخ و گزنده در رباعی ها از ویژگی های درخور توجه این قالب های شعری در این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما