loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعیت و کمال دین

3 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16146 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب در چهار فصل با عناوین؛ جامعیت ادیان آسمانی، جامعیت آیین اسلام، خاتمیت و کمال دین و خاتمیت و پویایی دین اسلام تنظیم شده است.

در فصل اول این کتاب زیر عنوان جامعیت ادیان آسمانی از معرفت و بصیرت، ارائه برنامه زندگی، انذار و بشارت و داوری و حکومت به عنوان چهار حوزه راهبردی ادیان آسمانی یاد می شود که ضامن سعادت بشر و شاهد جامعیت ادیان آسمانی به شمار می آید. بخش دیگری از این فصل به بررسی نظرات متکلمان اسلامی در حوزه جامعیت دین اختصاص داده شده است.

در فصل دوم با عنوان جامعیت آیین اسلام، این موضوع از دیدگاه قرآن و روایات بررسی می شود و در ادامه با بررسی نظرات دانشمندان علم روانشناسی و برشمردن تمایلات انسانی، به موضوع اسلام و نیازهای اصیل بشری پرداخته می شود.

مولف در فصل سوم که خاتمیت و کمال دین نام دارد به روش تحلیلی اثبات خاتمیت می پردازد و موضوع خاتمیت را در آیینه قرآن و احادیث اسلامی بررسی می کند

و بالاخره در فصل چهارم که خاتمیت و پویایی دین اسلام عنوان گرفته ضمن نقد تفسیرهای نادرستی که از موضوع خاتمیت مطرح می شود از احکام اولیه و ثانویه، تشریع اجتهاد، نقش کلیدی عقل در اجتهاد، ملاکات احکام و قاعده اهم و مهم و مسئولیت ها و اختیارات حاکم اسلامی به عنوانارکان پویایی شریعت خاتم یاد می کند. نقد استاد مطهری بر اقبال لاهوری از دیگر مطالب فصل پایانی این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما