loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنسیت و دوستی: مواجهه ای اسلامی با مساله رابطه دختر و پسر

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده حسین سوزنچی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 222

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16173 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مبانی و پیش فرض های حاکم بر بحث(مبادی تصدیقی)، تصویر وضع آرمانی و آسیب شناسی وضع موجود، راه حلی برای مخاطبین(دختران و پسران و خانواده های آن) و حل مساله در عرصه سیاستگذاری کلان، عنوان فصل های اصلی این کتاب را تشکیل می دهند.

به عقیده نویسنده «دوستی و رابطه دختر و پسر پیش از ازدواج، از معضلاتی است که به ویژه در دو دهه اخیر در جامعه ما رو به فزونی گذاشته است. در فرهنگ غرب این دوستی ها نه تنها منعی ندارد، بلکه در چارچوب فرهنگ لیبرالیستی حاکم بر آن جوامع، نه تنها پیش از ازدواج، بلکه پس از ازدواج نیز با هیچ منع قانونی و اخلاقی و عرفی مواجه نیست، و حتی تشویق هم می شود. اما در اسلام، روابط بین افراد نامحرم، اگر در قالب ازدواج نباشد، تنها در چارچوب اقتضائات تعامل اجتماعی مجاز است و در این روابط باید حدود شرعی رعایت شود؛ پس آنچه امروزه تحت عنوان دوستی دختر و پسر، در حال گسترش است، با آموزه های اسلام ناسازگار است.»

از آن جا که امروزه سبک زندکی غربی و نگاه سکولاریستی در فضای فهم و حل این مساله بسیار غلبه دارد، در فصل اول این کتاب، تبیین اصول(پیش فرض ها و مبادی) حاکم بر راه حل مورد نظر که موجب تفاوت این راه حل با راه حل های رایج در فضاهای سکولار می شود، مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به این اصول، در فصل دوم تا حدودی آسیب شناسی وضع موجود و تصویری از وضع مطلوب جامعه از نظر این روابط ترسیم شده است تا هم موضوع اصلی بهتر معلوم شود و هم زمینه برای درک صحیحی از آن چه به عنوان راهکار ارایه خواهد شد، مهیا شود.

در فصل سوم راه حلی که می تواند از زوایه نگاه اسلامی برای سطح خرد اجتماعی یعنی برای خود خانواده ها و برای مخاطبان دختر و پسر ارایه شود، مطرح شده است.

در فصل چهارم نیز به نکاتی در سطح کلان اجتماعی اشاره شده است که اگر قرار باشد با یک سلسله مطالعات اجتماعی راهبردهایی برای اصلاح عینی و کلان جامعه ارایه شود، چه مولفه هایی را باید مد نظر قرار داد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمدرضا

سلام دوستان کسی این کتاب را خوانده است ؟ کتاب خوبیست؟
میخوام یک فهم برون بینی دقیق درمورد رابطه دختر و پسر پیدا کنم . افرادی که در این زمنیه مطالعاتی داشتند لطفا راهنماییم کنند.
اگر کتاب برون دینی و با دید روانشناسانه میشناسید که به این مسئله رسیده باشه بفرمایید

27 مرداد 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما