loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقتل مفید

سوگنامه سالار شهیدان به روایت شیخ مفید

ناشر انتشارات نبوغ

نویسنده شیخ مفید

مترجم سید علیرضا جعفری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 269

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب با خلاصه زندگی نامه شیخ مفید آغاز می شود و با آمدن متن اصلی عربی به همراه ترجمه روان فارسی در صفحات روبروی هم، در فصل های مجزا به شرایط شکل گیری واقعه عاشورا می پردازد.

در مقدمه این کتاب به همراه توضیح کوتاهی درباره مقتل ها، آمده است: کتاب هایی که به نام مقتل الحسین(ع) است، جریان شهادت امام حسین(ع) را گزارش کرده اند. مقتل به کتاب هایی که درباره واقعه کربلا تألیف شده اند، نیز گفته می شود.

این کتاب با سرفصل هایی همچون؛ «ادله امامت و گوشه ای از فضایل امام حسین(ع)»، «اقدامات امام(ع) پس از مرگ معاویه»، «سبب دعوت و جریان قیام و شهادت امام(ع)» و... آغاز شده و با جریاناتی همچون شهادت مسلم بن عقیل و خروج امام از مکه و تشویف پیامبر اکرم(ص) به ادامه حرکت امام حسن(ع) ادامه می یابد.

فصل های پایانی این مقتل همچون مقاتل دیگر به رشادت یاران امام حسین(ع) پرداخته و در بیانی صریح و با درنظر گرفتن حقایق این واقعه، در فصلی مجزا گوشه ای از فضایل امام حسین(ع) و ثواب زیارت او و ذکر مصیبت آن حضرت را توضیح می دهد.

در دیگر فصل های پایانی اسامی شهدای کربلا و اسامی فرزندان امام حسین(ع) آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما