loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصلاحات از دیدگاه اسلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16233 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب از فصل های مختلفی تشکیل شده است: ضرورت اصلاحات، اصلاح فردی و اجتماعی، اصلاحات؛ روش پیامبران، پیامد اصلاحات، سرانجام فساد گستران، امر به معروف راه کار اصلاحات، مبارزه با فساد؛ پیش شرط اصلاحات و اصلاحات؛ مسئولیتی همگانی از عناوین بعضی از فصول این کتاب است.
در مقدمه این کتاب آمده است: «گرانیگاه جهان جدید، طرح پرسش ها و آموزه های معرفت شناختی تازه است. اکنون در آشوبناکی روزگار معاصر، بشریت نیازمند به همواره دیگرگونه زیستن، خرد را چراغ افق های تاریک فرا دست کرده است. بی تردید، امروزه هر ذهن اندیشنده ژرف کاو، در هر سرزمین و به هر آیین، با این پرسمان جدی تاریخی ریارو است: «ما در کجای جهان ایستاده ایم؟» با برآمدن آفتاب درخشنده و فروزنده انقلاب در سرزمین ما، هویت فرهنگی و تاریخ ایرانیان، در فصل تازه خویش، طلیعه تمدنی تازه را نوید می دهد که بر بنیاد ایستارها و انگاره های قدسی دین شکل می گیرد. نیز از این رو است که در بستر این تمدن سازی ایمانی، چالش های مرتبط با عرصه های دین و تدین، دانش و پژوهش، علم و فن آوری و مفاهیم و سازه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، همه و همه، با همراهی بی شماری از پرسش های دراز دامن و نفس گیر، در حیات جمعی جامعه ما، به ویژه در میان دانشجویان پرسنده و پژوهنده، بسط یافته اند. ذهن تکاپوگر و فرهیخته دانشجوی معاصر، نیازمند آن است که در فرآیند هم ارزی و یا تقابل نهادهای مدرن و ساختار های برآمده از آنها با لایه های تمدن شکوهمند اسلامی برای انبوه پرسش های خویش پاسخ هایی سخته و سنجیده بیابد. روشنفکران و اندیشه ورزان ما، اکنون و بیشتر و ژرف تر از هرگاه دیگر، باید به بازسنجی دستاوردهای عقلانیت مدرن بپردازند و ایستاده بر سکوی استوار مشرب مشرقی خویش، در باز تولید اندیشه های مینوی و ادبیات معنوی، طرح نو در اندازند. افسون زدایی از ساحت افق های مادی گرایانه و فرآوری نگره های نو، متناسب با شوون حیات امروزین آدمیان، نخستین و بایسته ترین مسئولیت خردورزان است. کانون اندیشه جوان، چونان نهادی برآمده از متن ناگزیر بایسته ها و ضرورت ها، می کوشد تا به مدد همت بلند ارباب دانش و پژوهش و با هدف بسط و توسعه فرهنگ فیاض دین، نیازهای فکری جوانان دانش پژوه را به فراخور توانمندی های خویش پاسخ گوید و قبسی از مشعله هماره فروزان لاهوت را در پیش چشم های نگرنده و نگران آنان بدارد؛ باشد که این نهال نو، روزاروز، برگ و باری تازه گیرد و طراوات و شادابی افزون تر پذیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما