loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حجت همیشگی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16237 10003022
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در منظومه اعتقادی اسلام، امامت علاوه بر پیوند ناگسستنی با نبوت، از اصولی چون توحید و معاد نیز جداشدنی نیست؛ به عبارت دیگر، امامت بر اساس نظامی معرفتی معنا می یابد که بر خداشناسی و معادشناسی مبتنی است.پ

هنگامی که انسان درک کرد جهان آفرینش به هستی نامحدود و کمال نامتناهی تکیه زده است و هر پدیده ای به اندازه ظرفیت خود، ماورایش ر انشان می دهد که همان جهان ابدیت است، آنگاه تحت ولایت پروردگار قرار می گیرد و با هدایت الهی به اخلاقی پاک آراسته می شود که آخرین درجه کمال انسانی و مقام انسان کامل یعنی «امام» است.کتاب حجت همیشگی، چندی از بنیادی ترین پرسش های مربوط به مسئله امامت را با نگاهی نو و با رعایت ایجاز و اختصار بازمی کاود: اینکه امامت چیست، چه نیازی به آن است، اهمیت و جایگاه آن در دین و به ویژه در نگاه قرآن چیست، امام باید چه شروط و ویژگی هایی داشته باشد و چه رسالت و کارویژه هایی را بر دوش می کشد، و ... .

در دوران کنونی، پرسش ها و شبهات جدیدی فراروی نسل جوان قرار گرفته است: اینکه آیا نظام سیاسی مبتنی بر امامت، نظامی کارا و کارآمد است یا نه، نسبت امامت با دموکراسی چیست، آیا امامت با خاتمیت سر سازگاری دارد یا ناقض آن است، امامت در کودکی با کدامین منطق سازگار است و چه فلسفه ای دارد؟ نیز پرسش های فراوان دیگری درباره علم و عصمت امامان(ع)، همواره در اذهان جوانان پرسشگر و جست و جوگر ما رژه می روند.

از میان این دغدغه ها، نویسنده کتاب، آقای حمیدرضا شاکرین کوشیده است پرسش ها و شبهات پربسامدتر را بررسی کند و در حد امکان، متناسب با دانش و سلیقه جوانان دانشگاهی، بدان ها پاسخی در خور گوید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما