loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ معیار از منظر قرآن کریم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16287 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

در این اثر، بنای محقق بر این بوده است که هیچ ساختار پیشینی را بر یافته های این کتاب تحمیل نکند، اگرچه می توان براساس ملاک های مختلف، طبقه بندی های گوناگونی را ارائه کرد. در این کتاب سعی شده حول دو مولفه ریشه ای فرهنگ و با تأمل و استنباط از سیاق آیات قرآن، یافته ها طبقه بندی شود.
این کتاب در چهار فصل سامان یافته است که فصل نخست به مباحث مقدماتی فرهنگ و تبیین برخی پرسش ها در مورد رابطه دین و فرهنگ و نقش قرآن کریم و شاخص های آن در اصلاح فرهنگی پرداخته است.
در فصل دوم مبانی و زیر ساخت فکری و اعتقادی که در همه عرصه های زندگی به گونه ای عام و مشترک حضور دارند و معیار نگرش زیست فرهنگی انسان مسلمان است، ارائه شده است.
فصل سوم به ویژگی های رفتاری و ارزشی مشترک و عام که به عنوان مختصات کلی و محوری در بعد ارزشی و رفتاری شامل همه ساحات و عرصه ها می شود، پرداخته است و فصل چهارم نیز به ویژگی های خاص هر عرصه اختصاص یافته است. در تفکیک عرصه ها، بر اساس استنباط محقق از آیات استخراج شده، پنج عرصه عبادت و معنویت، روابط و اخلاق اجتماعی، امور اقتصادی و معیشتی، امور سیاسی و شئون حکومتی و عرصه روابط بین المللی به عنوان چارچوب ارائه مباحث قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما