loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه سیاسی شیعه: ساز و کارهای تحول در دوران معاصر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16297 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در شش فصل سامان یافته است. فصل اول با عنوان «روش و تمهیدات نظری» عهده دار تبیین «چارچوب نظری و روش» است؛
فصل دوم با عنوان «معیارهای ثابت در فقه سیاسی شیعه» به معیارهای ثابت فقه سیاسی، نص گرایی، بهره گیری از عقل، و عدالت محوری اختصاص داردو با توجه با تعامل فقه سیاسی با دنیای پیرامون، در فصل سوم به زمینه ها و ساحت های فکری- اجتماعی تحول در فقه سیاسی شیعه پرداخته شده است.
در فصل چهارم با عنوان «ساز و کارهای تحول در فقه سیاسی شیعه» به ظرفیت هایی مانند حجیت عقل، پذیرش مقتضیات زمان و مکان، مصلحت، تحولات موضوعی، قلمرو آزاد فقهی و تجول در علم اصول اشاره شده است و در فصل پنجم به سنجش و ارزیابی موارد مذکور در فقه سیاسی معاصر پرداخته شده است.
در فصل ششمک با عنوان « ساحت های بایسته تحول فقه سیاسی شیعه در دوره معاصر»، افق های بایسته تحول در فقه سیاسی شیعه مورد توجه است و هرچند فقه سیاسی در عرصه های نظریه پردازی و ارائه نظام، گام های آغازین را برداشته است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راهی دراز در پیش دارد و باید بیش از پیش به دو ساحت بایسته نظریه پردازی و ارائه نظام توجه داشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما