loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صهبای حضور (شرح دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16307 10003022
370,000 333,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «صهبای حضور» شرح و تفسیری است از علامه مصباح یزدی بر دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین اسدلله طوسی در 27 جلسه تدوین و نگارش یافته است.
دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه دعایی است که سیدالساجدین، امام زین‌العابدین ‌علیه‌السلام‌ به مناسبت ورود به ماه مبارک رمضان انشاء فرموده‌اند. آن حضرت این دعا را به صورتی بسیار زیبا و با ترتیبی منطقی و جالب با حمد و ستایش الهی آغاز فرموده و سپس، ضمن بیان معارفی بلند مرتبه در فقرات جداگانه که هر یک با صلوات آغاز می‌شود، از خدای متعال درخواست‌هایی کرده‌اند. استاد مصباح یزدی در مباحث خود درباره بخش‌های مختلف دعا به تبیین این معارف پرداخته ‌است.
از جمله مباحث مطرح در این کتاب می‌توان به این عناوین اشاره کرد: حقیقت حمد و شکر و تفاوت این دو، بیان عنایت خداوند به شاکران؛ اشتباه اصلی و عامل سقوط شیطان که عامل عمده بدبختی‌ها و گرفتاری‌های آدمی نیز می‌باشد؛ مفهوم «اطاعت» و «عبادت»، حقیقت و هدف عبادت با اشاره به ارتباط دوسویه بنده و خداوند و اهمیت فوق‌العاده عبادت شبانه؛ هدایت بشر با تأکید بر هدایت عام و خاص و اشاره به ماه رمضان به عنوان یکی از راه‌های هدایت بشر؛ فضیلت رمضان، ماه خدا، ماه نزول قرآن و راه سعادت، طهارت و خلوص؛ بیان مفهوم «ام‌الکتاب» و «لوح محفوظ» و حقیقت نزول قرآن بر قلب پیامبر ـ‌صلی‌الله علیه وآله‌؛ اهمیت و جایگاه قرآن و مسأله جاودانگی آن؛ اهمیت شب قدر و ضرورت حضور مستمر حجت ‌الهی در عالم؛ مراتب روزه؛ مفهوم «ریا» و «سمعه» و فلسفه تکالیف الهی با تأکید بر اخلاص در بندگی؛ اهمیت نماز و آثار خشوع قلبی در رفتار؛ انواع انفاق و اهمیت آن در اسلام و اشاره به مفهوم زکات باطنی در کلام امام صادق علیه السلام؛ لزوم توجه به خویشان، ارحام، همسایگان، فقرا؛ اخلاق معاشرت اجتماعی در اسلام؛ تأثیر و تأثر اعمال در یک‌دیگر؛ فلسفه تضرع و زاری حضرات معصومین ‌علیهم‌السلام‌ در پیشگاه الهی؛ احساس فقر محض در برابر ذات باری‌تعالی؛ توحید، الحاد از توحید و عوامل آن؛ موانع قرب خدا؛ اهمیت مراقبه مستمر و راه‌کارهای نجات از فریب شیطان؛ لوازم استجابت دعا؛ مفهوم «عتق» و «فک رقبه»؛ ورود مؤمنان به جهنم؛ بهترین شیوه مناجات و تأثیر باور در دعا؛ و...
هم‌چنین با توجه به محوریت صلوات در این دعا، در کنار حمد و ستایش خداوند، یک بخش از این کتاب به اهمیت صلوات بر پیامبر و اهل‌بیت ایشان ‌صلوات‌الله علیهم اجمعین‌ و شؤون وجودی آنان اختصاص داده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما