loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سبک زندگی اسلامی ایرانی

2.8 (8)

ناشر آفتاب توسعه

نویسنده احمدحسین شریفی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16367 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
100,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب سبک زندگی اسلامی ایرانی، به قلم احمدحسین شریفی نوشته شده است. این کتاب به سفارش مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در انتشارات آفتاب توسعه به چاپ رسیده است. کتاب سبک زندگی اسلامی ایرانی، شامل هفت فصل است که به شرح زیر می باشد:

- فصل نخست کتاب درباره چیستی سبک زندگی است و در آن نویسنده سعی کرده در کنار اریاه تعریف درباره جامعه شناختی و روان شناختی، تعریفی دین شناسانه از سبک زندگی که آن را بیشتر با اهداف و مقاصد اسلامی سازگار می داند، ارایه دهد.

- در فصل دوم اهمیت بحث از سبک زندگی را از جهت جامعه سازی، تمدن سازی، تبلیغ و انتقال ارزش های دینی و مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامی مورد بحث قرار داده شده است.

- در فصل سوم نیز کوشش شده است تا رابطه میان سبک زندگی و جهان بینی و نظام ارزشی دقیق تر بیان شود. در این فصل سبک زندگی را به عنوان شاخصی برای ارزیابی کیفیت ایمان در حوزه های مختلف معرفی می شود.

- فصل چهارم به بررسی چرایی اختلاف میان افراد و جوامع مختلف در سبک زندگی می پردازد. نویسنده در این بخش بیشتر کوشیده است دلیل اختلاف سبک زندگی دین مدارانه و سبک زندگی دنیاگرایانه را با ذکر مثال ها و نمونه هایی تبیین کند.

- نویسنده احمدحسین شریفی، در فصل پنجم به آسیب شناسی سبک زندگی موجود ایرانیان پرداخته است. در این فصل سعی شده است اهم آسیب های عمومی را با استناد به آمار و ارقام موجود و منتشر شده در سطح رسانه های عمومی بیان شود.

- در فصل ششم به منظور شناخت نقاط قوت فرهنگی خود، برخی از نقاط قوت سبک زندگی موجود ما ایرانیان یادآوری شده و در فصل هفتم، نویسنده تلاش کرده است راه های ایجاد سبک زندگی مطلوب و زدودن سبک های نامطلوب زندگی را مورد بحث قرار دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما