loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سکانس کلمات: مقالات، روایات، خاطرات

ناشر نشر نی

نویسنده سید حسن حسینی

تعداد صفحات : 422

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب سکانس کلمات در پنج بخش به انتشار برخی مطالب و مقالات سیدحسن حسینی، شاعر و پژوهشگر فقید معاصر پرداخته است که «یادداشت ها و مقالات»، «روایت گونه ها»، «ترجمه ها»، «کوته نوشت ها» و «خاطرات و یادداشت ها» نام پنج بخش این کتاب است.

«فارسی، زبان اهل بهشت»، «سبک قرآن، سبک حافظ»، «هنر اسلامی، هنر مولوی»، «نوزدهم ماه صیام»، «جلوه های زبان عامیانه»، «درنگی در سحر حلال اهلی شیرازی با تکیه بر صنعت جناس» و «کارگاه شعر» نیز عنوان برخی دیگر از مقالات و یادداشت های منتشر شده در این کتابند.

همچنین «گنجشک ها ویزا نمی گیرند؛ مرور کتابی ترجمه نشده از نزار قبانی»، «جهان من، زبان من؛ ترجمه و نگارش درباره یوسف الخال»، «تاثیرات ابن عربی در زیبایی شناسی و نقد ادبی معاصر» و «هزار و یک شب در شعر معاصر؛ ترجمه بخشی از کتابی به قلم علی عشری زاید» نیز عناوین تعدادی ترجمه های درج شده در «سکانس کلمات» است.

در بخش خاطرات و یادداشتها نیز مطالبی مانند «سطلی پر از دل انسان»، «تغذیه خواندن من»، «نرخ تعلیم، بهای معلم»، «جامعه به شیوه سیال ذهن»، «جامعه مدنی و حل مشکلات خانوادگی» و «یادداشت های ارغوانی» عناوین بخش خاطرات و یادداشت های سکانس کلمات است.

سیدحسن حسینی، شاعر فقید ایرانی، مدرک دکترای ادبیات فارسی داشت و در چهارمین همایش چهره های ماندگار تقدیر شد. او در نهم فروردین 1383 درگذشت. از این شاعر و پژوهشگر تعدادی مجموعه شعر و چند مجلد نیز کتاب تحقیقی و ترجمه در حوزه های ادبیات و هنر، منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما