loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صهیونیسم در آذربایجان چه می کند؟

بررسی روابط اسرائیل و آذربایجان و تاثیر آن بر امنیت ملی و منطقه ای ایران

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده ولی کوزه گر کالجی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 96

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

وقوع چندین جنگ میان اعراب و اسرائیل که طی چند دهه ادامه یافت، اسرائیل را در منطقه منزوی کرد؛ به طوری که در میان همسایگان به صورت جزیره ای درآمد. یکی از راهبردهای تل آویو برای عبور از این حالت، برقراری ارتباط با کشورهای مسلمان غیر عرب در منطقه خاورمیانه و اطراف آن بود که به دکترین پیرامون یا دکترین بن گوریون مشهور شده است.
علیرغم همه حساسیت هایی که در منطقه وجود داشت، اسرائیلی ها توانستند در ایجاد رابطه با برخی کشورها به موفقیت ها و پیشرفت هایی دست یابند. این امر به صورت قابل ملاحظه ای در روابط دوجانبه این رژیم و جمهوری آذربایجان قابل مشاهده است که در ابعاد مختلف طی دو دهه گذشته توسعه پیدا نموده و در دو سال اخیر یک جهش قابل توجهی را تجربه کرده است.
بدون شک، کناسبات دو جانبه اسرائیل و آذربایجان همواره و ذاتا متوجه ضلع سومی به نام ایران بوده و خواهد بود؛ زیرا در یک سو آذربایجان به عنوان همسایه ایران، از پیوندهای گسترده و عمیق تاریخی، تمدنی، فرهنگی، مذهبی و قومی با ایران برخوردار است و در سوی دیگر، اسرائیلی قرار دارد که به دلیل اختلافات عمیق سیاسی و ایدئولوژیک، به دشمن شماره یک ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل شده است.
در این اثر ابعاد و زوایای گوناگون روابط اسرائیل و آذربایجان و پیامدهای مختلف آن برای امنیت ملی و منطقه ای ایران بررسی و تحلیل شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما