loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تن و جان آدمی: یادداشت هایی درباره ی وقایع اجتماعی

ناشر آرما

نویسنده کورش علیانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 119

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16624 10003022
30,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تن و جان آدمی: یادداشت هایی درباره ی وقایع اجتماعی، مجموعه 32 یادداشت است که برخی از آن ها در روزنامه های تهران چاپ شده اند، که تمامشان تلاشی برای نوشتن درباره مسائل روز اجتماع بوده است. این یادداشت ها کاملاً پراکنده اند و حتی مجموعه دارای انسجام ایدئولوژیک نیستند.
«باید بشود»، «تن کودک مثل برگ گل نیست»، «گرسنگی»، «نکته های ساده ای درباره اسیدپاشی»، «عبور از خط، این که بتوانی بگذری»، «چشم های بازآمده»، «یک ماجرای پیچیده»، «لزوم یک حرکت اجتماعی»، «چون وچرای سفر» عنوان های موضوعی این یادداشت ها هستند.
در یادداشت «تن کودک مثل برگ نیست» می خوانیم: «اصل خبر همیشه ساده تر و تکان دهنده تر از آن است که بتوانیم تصور کنیم. خبر را بلند می نویسند که مخاطب یک باره هول نکند. اگر خبرها را واقعی و یک سطری می نوشتند، خواندن روزنامه و شنیدن اخبار تلویزیون، از عوامل سکته قلبی و مغزی بود».

کتاب تن و جان آدمی: یادداشت هایی درباره ی وقایع اجتماعی، نوشته کورش علیانی است و در انتشارات آرما منتشر شده است.

برشی از مقدمه کتاب تن و جان آدمی: یادداشت هایی درباره ی وقایع اجتماعی:

کار آسانی نیست که درباره ی مسائل روز جامعه بنویسی، اما به ورطه های کنار راه مثل زرد نویسی، نصیحت گری بی بنیان، نگاه شماتت گرایانه، هیجان حادثه نگاری و مانند آنها نیفتی، مکرر نشوی، زندانی نظریه پردازی های دور از واقعیت خودت و دیگران نشوی، و هر بار، دست کم در قضاوت نه چندان سخت گیرانه ی خودت چیز مفیدی برای گفتن به مخاطبت به میان آورده باشی.

امروز که بیش از یکسال از نوشتن آخرین یادداشت می گذرد، می بینم هر چند از زمانِ خبرهایی که بهانه این یادداشت بوده اند گذشته است، اما حکایتهایی مانند آن خبرها همچنان باقی هستند. هنوز ماجرای کودک آزاری ، جوابهای سربالای والدین و معلمان قدرتمدار، نقص آموزش، بی اعتنایی نهادهای اجتماعی به وظایفشان و به سازوکارهای معیوب اجتماعی موجود و نیز به رنج های آدمها، اسیدپاشی، مواد مخدر صنعتی، قتل قهرمانان ورزشی، نشناختن جان و تن خود و دیگران و بسیار چیزهای دیگر، جامعه ی رنجور و زخمی ما را بیش تر مبتلای رنج و زخم می کند...

...آخر کار این که نام کتاب حاصل خیالی خام و شخصی است، این که اجزای جامعه ی انسانی، تن و جان آدمیان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما