loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان از دیدگاه قرآن کریم: بررسی تحلیلی ساختار آفرینش و مهم ترین ویژگی های انسان در آموزه های قرآن کریم

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدعلی دولت

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 260

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16632 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

بی تردید برخورداری از شناخت مناسب درباره ساختار آفرینش و ویژگی های انسان از دیدگاه قرآن کریم، به عنوان مهم ترین منبع برای شناخت معارف ناب اسلامی، لازمه تولید علوم انسانی اسلامی است. خدای مهربان بی نیاز، انسان را برای رسیدن به سعادت آفریده است که این هدف والا در گرو تقرب او به خدا حاصل می شود و تقرب به خدا یعنی مظهر خدا شدن و اخلاق الهی داشتن. برای رسیدن به این هدف، انسان را با درون مایه هایی از بینش ها و گرایش ها ساختار بخشیده است که از این ساختار ویژه با عنوان فطرت یاد می شود. از دیدگاه قرآن، آنچه انسان را از سایر موجودات متمایز می سازد، بهره مندی از عقل است. منظور از عقل، نه علم است، نه نیروی محاسبه گر سود و زیان، نه زیرکی های شیطنت آمیز؛ بلکه عقل، عمیق ترین قوه ادراکی و تحریکی بعد ملکوتی وجود انسان استکه حجت الهی، حق و باطل را می شناسد و انسان را به سوی آن رهنمون می شود. بهره مندی از عقل در سایه برخورداری از آزادی معنا می یابد و معنای آزادی، قرار داشتن انسان در فضایی بین جبر و تفویض است؛ خداوند انسان را رها، یا به کاری وادار نکرده است؛ بلکه به او راه سعادت و شقاوت را نمایانده و توانایی انتخاب پیمودن آن دو را داده است.
این کتاب در شش فصل به بررسی تحلیلی ساختار آفرینش و مهم ترین ویژگی های انسان در آموزه های قرآن کریم می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما