loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گروهک تروریستی جندالله؛ در هم تنیدگی تعصب و ترور

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده حمید کوشکی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 116

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

بررسی چگونگی شکل گیری و اقدامات گروهک تروریستی جندالله موضوع اصلی پژوهش حاضر است.بر همین اساس پژوهش حاضر از پنج فصل تشکیل شده است.
در فصل اول قبل از هر چیز به معرفی جندالله پرداخته شده و سپس زمینه های شکل گیری این گروه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و تاریخی، قومی و نژادی و منطقه ای مورد بررسی قرار می گیرد. فصل دوم به گ.نه های متفاوت این تفکر از قبیل سلفی گری جهادی، تکفیری و حکومتی به بحث گرفته شده و سعی می شود تصویری از گونه سلفی گری جندالله ارئه شود. در فصل سوم منابع مالی جندالله و حمایت های خارجی از این گروه مطرح شده است. در این فصل قاچاق مواد مخدر، گروگان گیری و کمک های مالی خارجی به عنوان منابع تامین مالی جندالله مورد بررسی قرار گرفته و در بخش حامیان خارجی به پاکستان، آمریکا، القاعده و طالبان و عربستان پرداخته می شود. در ادامه نیز هدف و عملکرد جندالله در فصل چهارم آمده است. در این فصل بعد از بررسی اهداف این گروه، فهرستی از اقدامات تروریستی آن از قبیل جنایت تاسوکی، دارزین و حمله انتحاری شهرستان سرباز که به شهادت چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران انجامید، تشریح شده و در بخش دیگری از این فصل شناخت هویت چند تن از عوامل انتحاری، مورد بازشناسی قرار گرفته است. فصل پنجم و آخر نیز به دستگیری ریگی و وضعیت جندالله پس از وی و راهبردهای مقابله با آن گروه و در نهایت نتیجه گیری اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما