loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از هراره تا تهران: روایتی از دو دوره حضور حضرت آیت الله خامنه ای در اجلاس سران جنبش عدم تعهد

5 (1)

ناشر موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی

گردآورنده کتاب موسسه جهادی - کمیته انتشارات و تبلیغات

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 335

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 16664 10003022
9,300 8,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب با ارائه سبکی جدید، سعی دارد که ماجرای حضور مقام معظم رهبری در اجلاس سران عدم تعهد سال 65 در کشور زیمبابوه و اتصال این اجلاس به اجلاس سران عدم تعهد تهران از نقش ایشان در معادلات سیاسی جهان پرده بردارد.

مقدمه این کتاب خطبه اول نمازجمعه 7 محرم سال 65 شمسی است که مقام معظم رهبری در آن به مناسبت دهه محرم به تشریح قیام اباعبدالله الحسین(ع) و تبیین ظلم ستیزی و دلایل ایجاد ظلم بر بستر قیام عاشورا می پردازند. کتاب «از هراره تا تهران» در سه بخش اصلی هراره، از هراره تا تهران و تهران تدوین شده است. در بخش هراره حضور مقام معظم رهبری در اجلاس سران عدم تعهد هراره به صورت روزانه و لحظه به لحظه با توجه به اسناد موجود در رسانه های آن زمان روایت شده است. در پایان این بخش هم خطبه دوم نمازجمعه ای که در مقدمه آورده شده که شرح ماوقع سفر به اجلاس سران غیرمتعهدها در هراره توسط خود ایشان است، بیان می شود.

در بخش از هراره تا تهران این کتاب، به فرجام مسائل سیاسی مطرح در آن زمان از جمله مسئله آپارتاید و جنگ ایران و عراق پرداخته شده است. بخش تهران کتاب نیز مربوط به سخنرانی آیت الله خامنه ای در اجلاس سران عدم تعهد تهران و دیدارهای ایشان با سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس است.
از بخش های جالب کتاب «از هراره تا تهران» اتفاقات حاشیه ای زمان اجلاس عدم تعهد در کشور زیمبابوه است. اجلاس هراره به جهت قرار گرفتن در سال های پایانی دفاع مقدس و حساسیت رسانه ها بر آن از مهمترین فرصت های جمهوری اسلامی بوده است که در آن می توانسته حقانیت خود را اثبات کند. از ابتدای این اجلاس با سفر رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای به این اجلاس و بیان حقایق انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیدارهای حاشیه ای، وضعیت افکار عمومی جهان به سمت جمهوری اسلامی ایران متمایل شد.

تدبیر ایشان موجب آن شد تا فریادها بر سر ایران برای پذیرش صلح ساکت شود و حقایق بر همه روشن شود. سفر نکردن صدام حسین به کشور زیمبابوه و انجام دو عملیات پیروزمندانه کربلای دو و سه در مناطق حاج عمران و اسکله نفتی الامیه و البکر و سخنان روشنگرانه آیت الله خامنه ای موجب تقویت جبهه جمهوری اسلامی ایران و دوستان آن در اجلاس سران غیرمتعهدها شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی که دوازدهم آبان ماه سال 1380 در دیدار با جوانان استان اصفهان داشتند، با اشاره ای به سخنرانی خود در هشتمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد یادآور شدند: من در زمان ریاست جمهوری، در کنفرانس غیرمتعهد ها در زیمبابوه شرکت کردم. کنفرانس غیرمتعهد ها عمدتاً در اختیار چپ ها بود، البته دولت های متمایل به غرب و آمریکا هم در آن جا بودند؛ اما کارگردان عمده، یکی رابرت موگابه و دیگری فیدل کاسترو بود ــ که این ها چپ بودند ــ بقیه رؤسای جمهورِ چپ دنیا هم که طرفدار شوروی بودند، حضور داشتند و عمده کارگردانی در دست این ها بود.
ایشان افزودند: من رفتم در آن جا سخنرانی کردم. سخنرانی من صددرصد ضد آمریکایی و ضد استکباری بود. حقایق انقلاب، حقایق کشور، جرایم آمریکا، جرایم علیه ملت ایران، مسائل مربوط به جنگ تحمیلی و امثال این ها را گفتم. بعد با همان صراحت و شدت، به تجاوز شوروی به افغانستان حمله کردم. این ها مبهوت مانده بودند! یکی از همان رؤسای جمهور چپ به من گفت، تنها غیرمتعهد در این کنفرانس، ایران است. ببینید؛ نظام اسلامی در ابعاد جهانی، این طور اهمیت و جلوه پیدا می کند و حتی دشمنانش مجبور می شوند به آن احترام کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما